رئیس کل دادگستری البرز گفت: هیات بازرسی، نظارت و حفظ حقوق شهروندی استان به منظور بازرسی از محاکم، دادسراها و کلانتری‌ها در شهرستان نظرآباد مستقر شده اند.

به گزارش ایلنا، احمد فاضلیان از استقرار اعضای هیات بازرسی، نظارت و حفظ حقوق شهروندی استان البرز در شهرستان نظرآباد خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که دادگستری استان البرز در سال 97 به صورت جدی پیگیری کرده، نظارت مستمر و منظم بر محاکم، دادسراها و کلانتری‌ها است که برای این منظور لیستی تهیه شده و طبق جدول زمانبندی که صرفا در اختیار اعضا است این بازرسی‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: نظارت بر حسن اجرای قانون و حفظ حقوق شهروندی و ایجاد شرایط برای برخورداری از برابری و عدم تبعیض برای همه شهروندان یکی از وظایف جدی قوه قضائیه است که بدین منظور هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی دادگستری‌ها در سراسر کشور تشکیل شده است.

رئیس هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان البرز متذکر شد: در سال گذشته ده‌ها مورد بازرسی از محاکم، دادسراها و کلانتری‌های استان انجام شد که منجر به برخوردهای انتظامی یا دستورات قضایی برای حل مشکلات و موانع موجود در مسیر صیانت از حقوق شهروندان شد.

وی گفت: طبق برنامه زمانبندی، احکام اعضا برای بازدید از بازداشتگاه ها، کلانتری ها و محاکم و دادسرای شهرستان نظرآباد صادر شده و آقایان حاجی‌رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، احمد علی‌آبادی فراهانی مدیرکل بازرسی استان البرز، محمد مهدوی‌نسب رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ، فرج‌الله افشار دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح، مهدی سهرابی درخشان معاون منابع انسانی، سید محمد قنادزاده معاون دادستان کرج، علی رضوان‌منش مستشار دادگاه تجدیدنظر و رسول کرم‌پور رئیس شعبه 2 دادگاه انقلاب که همگی اعضای این هیئت هستند برای امروز و فردا در این شهرستان حضور خواهند داشت.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز توضیح داد: طبق برنامه ابلاغ شده دیدار مردمی، بازدید از محاکم، دادسرا، بازداشتگاه‌ها و کلانتری‌ها توسط اعضا انجام خواهد شد و طبق چک لیست و همچنین بازخوردها مردمی اخذ شده گزارشی تهیه و ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.