به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: یکی از برنامه‌هایی که دادگستری استان البرز در سال 97 به صورت جدی پیگیری کرده نظارت مستمر و منظم بر محاکم، دادسراها و کلانتری‌ها است که برای این منظور فهرستی تهیه شده و طبق جدول زمانبندی که صرفا در اختیار اعضا است این بازرسی‌ها انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: نظارت بر حسن اجرای قانون، حفظ حقوق شهروندی، ایجاد شرایط برای برخورداری از برابری و عدم تبعیض برای همه شهروندان یکی از وظایف جدی قوه قضائیه است که بدین منظور هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی دادگستری‌ها در سراسر کشور تشکیل شده است.
فاضلیان گفت: در سال گذشته ده ها مورد بازرسی از محاکم، دادسراها و کلانتری‌های استان انجام شد که منجر به برخوردهای انتظامی یا دستورات قضایی برای حل مشکلات و موانع موجود در مسیر صیانت از حقوق شهروندان شده است.
وی ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی، احکام اعضاء برای بازدید از بازداشتگاه ها، کلانتری ها و محاکم و دادسرای شهرستان نظرآباد صادر شده و طبق برنامه ابلاغ شده دیدار مردمی، بازدید از محاکم، دادسرا، بازداشتگاه‌ها و کلانتری‌ها توسط اعضا انجام و بازخوردها مردمی اخذ شده گزارشی تهیه و ارائه خواهد شد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.