حسین رحمانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه معلم پژوهنده از جمله دستاوردهای مهمی است که از سوی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، شورای تحقیقات استان‌ها، مدیران و معلمان مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.
وی با اشاره به نقش مهم پژوهش درکیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت اظهار داشت: افزایش سطح مشارکت معلمان در این برنامه ، شرکت گسترده آن‌ها در دوره‌های اقدام پژوهی،افزایش کیفیت طرح‌ها و اقبال روزافزون به اهمیت تفکر و عمل مبتنی بر پژوهش از جمله عوامل موفقیت آمیز این برنامه اقدام پژوهی در بین معلمان را تشکیل می دهد.
وی یاد آور شد: اجرای برنامه معلم پژوهنده به معلمان،کارشناسان و دست اندرکاران آموزش وپرورش کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش‌های نوین و موثربرای آموزش و یادگیری در کلاس گام های مهمی بردارند.
وی از تصمیم گیری، تصمیم سازی ، برنامه ریزی آموزشی وپرورشی،دقت و حساسیت بیشتر به عنوان دیگر دستاوردهای برنامه معلم پژوهنده در بین فعالان نظام تعلیم و تربیت در مدارس یاد کرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان شد: 154 داور آثار معلمان پژوهنده در مرحله آموزشگاهی و منطقه ای را مورد ارزیابی قرار دادند.
رحمانیان ادامه داد: اکنون فرآیند ارزیابی 4 هزار اثر از معلمان پژوهنده در دو مرحله استانی و کشوری بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده توسط 54 داور البرزی آغاز شده است.
وی استقبال معلمان البرزی در بیست و یکمین برنامه ملی معلم پژوهنده را بی نظیر دانست و اظهارداشت: گزارش های اقدام پژوهی معلمان این استان در بیست و یکمین برنامه ملی معلم پژوهنده رشد کمی و کیفی داشته است.
وی در ادامه به کسب رتبه نخست البرز در 3 سال متوالی در برنامه معلم پژوهنده کشور پرداخت و گفت: امیدواریم در بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده بار دیگر معلمان برای استان رتبه برتر کشور را کسب کنند.
استان البرزحدود 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.