خسرو ساکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دانش آموزان در رقابت های آزمون المپیادهای علمی کشور در 2 مرحله برای البرز افتخار آفرینی کردند.
وی اظهار داشت: دانش آموزان البرز در این دوره از مسابقات علمی برای مدال های طلا و نقره رقابت می کنند.
وی یادآورشد: دانش آموزان البرزی در مرحله دوم المپیاد علمی امسال در رشته سلول های بنیادی وپزشکی بازساختی، ادبی، زیست شناسی، نجوم، ریاضی، فیزیک، رایانه و ریاضی موفق به کسب امتیاز بالا شدند.
وی ادامه داد: سال گذشته 13 دانش آموز این استان در مرحله دوم المپیاد های علمی کشور پذیرفته شدند.
وی به عوامل پیشرفت و گسترش محور المپیاد در مدارس البرز به ویژه در مدارس استعدادهای درخشان پرداخت و خاطر نشان کرد: موفقیت دانش آموزان در المپیادهای علمی حاصل زحمات دبیران و مدرسان، تلاش و برنامه ریزی مدیران مدارس ،همت والا و فداکاری خانواده ها و عزم جزم دانش آموزان سخت کوش این استان است.
ساکی افزود: امسال در المپیاد ادبی 3 دانش اموزاز دبیرستان های سلطانی و فرزانگان یک و سه و در المپیاد زیست شناسی نیز 3 نفرازدبیرستان های سلطانی یک و3 پذیرفته شدند.
مدیرکل آموزش وپرورش البرز تصریح کرد: درالمپیاد سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی هم 3 دانش آموز از دبیرستان های سلطانی و فرزانگان 3 و در المپیاد فیزیک 2دانش آموز از سلطانی3 برتر شناخته شدند.
وی اضافه کرد: در المپیاد نجوم و اختر فیزیک هم 4 دانش آموز از سلطانی یک و دبیرستان غیر دولتی سلام در رشته رایانه و 3 دانش آموز از سلطانی یک و 4 پذیرفته شدند.
ساکی بیان داشت: درالمپیاد ریاضی9 دانش آموز از البرز در مرحله دوم پذیرش شد.
از مجموع 460 هزار جمعیت دانش آموزی البرز حدود 5 هزار نفر در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می کنند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.