به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان آبیک واقع در شهرستان نظرآباد استان البرز اظهار داشت: دولت با حمایت از بنگاه های اقتصادی درصدد توسعه اشتغال و کارآفرینی است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال یکی از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که موضوع اشتغال را در ابعاد پایدار، فراگیر، روستایی، طرح کارورزی و کارآموزی دنبال کنند.
وی افزود : حمایت از بنگاه‌های اقتصادی برای تامین مواد اولیه از دیگر اقدامات حمایتی دولت تدبیر وامید در بخش تولید به شمار می رود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه دولت در زمینه اشتغال روستایی برنامه‌های مدونی دارد، گفت: اکنون با پشتوانه ارزی به میزان یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و
6 هزار میلیارد تومان سرمایه بانکی درصدد هستیم تا با رونق کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری اشتغال پایدار روستایی ایجاد شود.
محسنی بندپی با تأکید بر اینکه باید زمینه ماندگاری روستاییان درمحل سکونت خود فراهم شود، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ زمینه اشتغال 150 هزار روستایی فراهم می‌شود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح کارآموزی، گفت: شرایطی فراهم کرده‌ایم تا بنگاه‌های اقتصادی در صورت نیاز دانش آموختگان رشته‌های فنی را به ‌صورت کارورز به ‌کار گیرند.
محسنی بندپی با تأکید بر اینکه دولت در طرح کارآموزی ، بیمه مسئولیت مدنی و پرداخت ماهانه 300 هزار تومان را تقبل کرده است، بیان کرد: اگر بنگاه های اقتصادی افراد مشغول در طرح کارآموزی را جذب کنند، دولت نیز مسئولیت 2 سال بیمه کارفرمایی را بر عهده خواهد گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشورسال گذشته از 600 میلیارد تومان و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از یک هزار و400 میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی بهره‌مند شدند، اظهار داشت: دراین مدت سازمان بهزیستی 57 هزار نفر و کمیته برای 150 هزار نفر شغل ایجاد کردند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بنیاد شهید نیز به نهادهای حمایتی برای ایجاد اشتغال اضافه شده است، گفت: امیدواریم با عملیاتی شدن برنامه های جدید شاهد کاهش بیکاری در کشور باشیم.
محسنی بندپی در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه آبیک توانسته است یک خط تولید سیمان با ظرفیت 600 هزار تن را در عراق راه‌اندازی کند، گفت: مواد اولیه در استان البرز فرآورده شده و در عراق تبدیل به سیمان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در هفته دولت طرح‌های بسیار زیادی باقابلیت اشتغال‌زایی افتتاح‌شده است، گفت: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار دولت است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه در این وزارتخانه دبیرخانه‌ای برای رفع موانع کسب‌وکار بنگاه‌های اقتصادی ایجادشده است تا شاهد ریزش نیرو نباشیم.
محسنی بندپی در بخش دیگری به مشکلات اقتصادی کارگران اشاره کرد و بیان داشت: به تازگس دولت در
نشستی فوق‌العاده اعلام‌ کرد که تأمین کالاهای اساسی اقشار کم‌درآمد و همچنین حمایت‌های اجتماعی از این افراد در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه 5 دهک پائین جامعه از حمایت نقدی برخوردار هستند.
وی به مشکلات ارزی صنعتگران و تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بند «و» قانون بودجه سال 97 شرایطی فراهم‌شده است تا این قشر بتوانند حالت تهاتر داشته باشند.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.