با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده طی ماه های اخیر که نارضایتی نسبی را در بین منتقدین و حتی همراهان دولت به وجود آورده و هم چنین اظهارات محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت گمانه زنی ها در خصوص تغییر ات در کابینه تقویت یافت.

پایگاه خبری جماران: محمود واعظی هفته گذشته گفته بود: «نیازمند آن هستیم اعضای کابینه با شرایط جدید وضعیت را تنظیم کنند؛ رئیس‌جمهور برخی از اعضای کابینه را که در شرایط عادی انتخاب کردند بررسی می‌کنند تا برخی از تغییرات انجام شود.  اسامی و تعداد تغییرات در دولت را شخص آقای رئیس جمهور اعلام خواهد کرد.»

هم چنین فعالان سیاسی و اقتصادی بسیاری نیز بر ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت تاکید کرده اند که در این بین همراهان دولت طی سال های گذشته نیز پرشمار دیده  می شوند. 

طی روزهای اخیر نیز گمانه زنی هایی در خصوص تغییرات احتمالی مطرح شده است تا جایی که علی نجفی نماینده مجلس گفت: «رایزنی با یک نفر برای ریاست بانک مرکزی انجام شده که او نپذیرفته و برای برخی پست‌های دیگر هم رایزنی‌هایی در حال انجام است

وی همچنین افزود: شنیده می‌شود که در دولت، رئیس‌جمهور ظاهراً اراده‌ای برای تغییر تیم اقتصادی پیدا کردند و تا جایی که بنده خبردارم در برخی از پست‌ها به دنبال تغییر هستند.»

در روزهای گذشته تغییرات در کابینه تنها از سوی دولت مطرح نشده چراکه نمایندگانی نیز بودند که خبر از اقدام به استفاده از ابزار قانونی خود مانند استیضاح برخی وزار دادند. زمزمه های جمع آوری امضا برای استیضاح وزرای اقتصادی نیز نهایتا به وصول طرح استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی با 90 امضا منجر شد. 

حال باید آیا در تیم اقتصادی دولت متشکل از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت خانه های صنعت، رفاه، راه و شهرسازی و اقتصاد، شاهد تغییرات در صدر مدیریت آن ها خواهیم بود یا نه؟!

محتمل ترین تغییرات در دولت

با توجه اخبار برخی رسانه که تا حدودی رنگ و بوی قطعی شدن به خود گرفته اند برخی از مقامات دولتی در حال جدا شدن و یا دستکم در حال تغییر هستند. تابناک نوشت:  محمد باقر نوبخت قرار است جای خود را به علی طیب نیا وزیر پیشین اقتصاد که عملکرد مطلوبی در حوزه کنترل تورم در کارنامه خود ثبت کرده بود، بدهد. هم چنین کرباسیان وزیر فعلی اقتصاد نیز از جمله وزرای رفتنی محسوب می شود که جای اورا قرار است شاپور محمدی 44 ساله پر کند. 

ولی الله سیف نیز در پایان دوره 5 ساله ی خود قرار گرفته است که احتمالا جای خود را به عبدالناصر همتی می دهد که به تازگی حکم سفارت چین را گرفته است. همتی را پدر علم بیمه خصوصی می نامند. 

هم چنین روزنامه دولت، روز دوشنبه از قوی شدن احتمال حضور طیب نیا در دولت به عنوان وزیر اقتصاد یا رییس بانک مرکزی خبر داد.

 و اما وضعیت شریعتمداری، آخوندی و ربیعی نیز مورد گانه زنی است که بنابر شنیده ها روحانی قصد تغییر این گزینه ها را دارد اما با توجه به مطرح شدن تفکیک وزارت خانه های مربوطه، گویا تعیین تکلیف در خصوص این سه وزارتخانه به بعد موکول شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.