یکی از کاسبان علا الدین نوسان قیمت دلار و بستن گمرک را دلیل این تعطیلی عنوان کرد و گفت: به دلیل نوسان قیمت دلار و بالا رفتن قیمت اجناس، مغازه داران ترجیح می دهند که جنس خود را نفروشند.

از دقایقی پیش با حضور نیروی انتظامی به تجمع کاسبان بازار موبایل علاء الدین خاتمه داده شد. تعداد انگشت شماری از مغازه ها در این پاساژ اقدام به بازگشایی محل کسب خود کردند اما همچنان تعداد زیادی از بازاریان به تعطیل کردن مغازه های خود ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار جماران، عصر روز یکشنبه (3 تیر ماه 97) تعدادی از کاسبان پاساژ علاءالدین در اعتراض به آن چه نابسامانی وضعیت ارز عنوان شد، مغازه های خود را تعطیل کردند و با سر دادن شعار از دیگر همکاران خود خواستند که به آنها بپیوندند و بعد از تعطیل کردن مغازه های خود به سمت پاساژ چهارسو حرکت کردند و از کاسبان آنجا خواستند که به آنها بپیوندند که منجر به تعطیل شدن مغازه های طبقه همکف این پاساژ نیز شد.

در ادامه تجمع کنندگان به خیابان آمدند و با سر دادن شعار « دلار 10 تومانی نمی خوایم، نمی خوایم» به نوعی دلیل این حرکت خود را اعلام کردند که به گران شدن قیمت دلار در روزهای اخیر بر می گردد.

البته یکی از کاسبان پاساژ علاء الدین در گفت و گو با خبرنگار جماران علاوه بر نوسانات قیمت ارز، بسته شدن گمرک برای ورود گوشی را نیز علت این اعتراض بیان کرد و گفت: به دلیل نوسان قیمت دلار و بالا رفتن قیمت اجناس، مغازه داران ترجیح می دهند که جنس خود را نفروشند.

وی تأکید کرد: کاسبان علاء الدین خیلی وقت است که تصمیم بر بستن مغازه های خود دارند ولی به دلیل پرداخت اجاره مغازه حاضر به این کار نمی شدند تا اینکه امروز تصمیم بر بستن مغازه ها گرفتند؛ بلکه مسئولین صدای آنها را بشنوند و برای آنها کاری بکنند. 

کمتر از یک ساعت بعد، با ورود و دخالت نیروی انتظامی تجمع کنندگان از مأموران درخواست حمایت کردند ولی دقایقی بعد با تلاش مأموران نیروی انتظامی مردم متفرق شدند و شعار دادن ها قطع شد.

پس از آن در طبقه همکف و زیر همکف پاساژ علاء الدین فعالیت عادی شد ولی در طبقات بالاتر تعداد انگشت شماری از کاسبان مغازه های خود را باز کردند اما تا زمان ارسال این گزارش تعداد زیادی از بازاریان به تعطیل کردن مغازه های خود ادامه دادند.

حجم ویدیو: 5.04M | مدت زمان ویدیو: 00:00:39
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.