گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تکلیف وزیر فعلی وزارت صمت پس از تفکیک چه می شود؟

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه هدف از تشکیل وزارت بازرگانی فروش محصولات دربازار جهانی است نه افزایش واردات، گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی آقای رحمانی بعنوان وزیر صنایع و معادن به کار خود ادامه می دهد.

 

به گزارش جماران، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جماران با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: نمایندگان مجلس با رای خود بخش تجارت را از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا کرده و وزارتخانه جدیدی تحت عنوان وزارت بازرگانی تشکیل دادند.

وی تاکید کرد: وزارت بازرگانی با همان امکانات قبل از ادغام در این وزارتخانه، شکل می گیرد و وزیر مربوطه هم باید به مجلس معرفی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیازی به معرفی وزیر صنایع و معادن برای رای اعتماد به مجلس نیست، افزود: در ماده واحده مصوبه مجلس برای  تشکیل وزارت وزیر بازرگانی، به صراحت ذکر شده که بعد از تشکیل وزارت جدید، وزارت صنایع و معادن به فعالیت خود ادامه می دهد، بنابراین به معرفی مجدد وزیری که از مجلس رای اعتماد گرفته، نیازی نیست.

 محمودزاده تصریح کرد: به دلیل گستردگی کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان با تفکیک بخش تجارت از این وزارتخانه، به دنبال رفع خلاء های موجود بخش بازرگانی بودند تا کارها بهتر پیش برود.

وی افزود: با تشکیل وزارت بازرگانی امیدواریم مشکلات موجود بخش کشاورزی بخصوص در فروش و صادرات محصولات رفع شده و شاهد رونق تولید برای افزایش صادرات بخصوص در بازارهای جهانی باشیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رحمانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت خوب عمل کرده و در رونق تولید موثر بوده، افزود: نباید با طرح مباحث حاشیه ای مثل معرفی مجدد وزیر صنایع و معادن به مجلس، در روند تولید و اقدامات در حال انجام خلل ایجاد کرد.

محمودزاده افزود: مجلس باید برای ادامه روند تولید کمک کند و اگر خلاء های قانونی در این زمینه وجود دارد در جهت رفع آن برآید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.