جزئیاتی درباره تفاهمنامه همکاری میان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و وزارت راه، مسکن، شهرسازی و شهرداری های عراق اعلام شد.

  جماران، زهرا پرچکانی: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اخیرا تفاهمنامه ای را با وزارت راه، مسکن، شهرسازی و شهرداری های عراق با هدف گسترش روابط فنی مهندسی دو کشور به امضا رساند. تفاهمنامه ای که می تواند فرصت خوبی برای صادرات خدمات مهندسی ایران به این کشور با توجه به رتبه علمی خوب مهندسان کشورمان باشد.

در همین رابطه رییس دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره مهمترین دستاورد دیدار با معاون وزیر راه، مسکن، شهرسازی و شهرداری های عراق و انعقاد تفاهم نامه با ایشان، اظهار کرد: موضوعی که باعث شد من به فکر شکل گیری این اقدام باشم شرایط فعلی کشورمان است که با وجود تحریم هایی که وجود دارد قطعا بحث صادرات خدمات مهندسی تبدیل یک تهدید به فرصت است و به دلیل اینکه کشور عراق با ما عهد و اخوت برادری دارد قطعا ما می توانیم بهترین نتیجه را در تبدیل تهدید به فرصت به دست بیاوریم.

وی افزود: با توجه به تجربیاتی که در حوزه آموزش داریم می توانیم کمک حال دوستان عراقی داشته باشیم و همچنین می توانیم از مهندسان عراق دعوت کنیم تا ضمن بازدید از پروژه های ایران از آموزش نیز استفاده کنند. در این راستا تلاش برای سفر به عراق خواهیم داشت و بحث آموزش و Work shop را برای دو طرف خواهیم داشت.

مقدم راد ضمن اشاره به این مطلب که سازمان های نظام مهندسی در کشور عراق به طور غیرهمگون به بازار خدمات مهندسی این کشور در استان های مختلف ایران ورود کرده اند، اظهار کرد: از جمله این موارد می توان به استان قزوین، استان ایلام و سایر استان ها اشاره کرد لیکن اینها مستقیما همسو با خود وزارتخانه راه و شهرسازی عراق نبوده وما قصد داریم این همراهی ها و همکاری را در کشور عراق به صورت منسجم و یکپارچه داشته باشیم.

رییس دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی با اشاره به برگزاری دومین همایش صادرات خدمات مهندسی نیز گفت: امیدواریم در این همایش طی سه شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) در حال برگزاری است بتوانیم معرفی خوبی از دبیرخانه دائمی صادرات خدمات مهندسی داشته باشیم تا اینکه ارگان ها و سازمان های مختلف ضمن شناخت بیشتر از سازمان نظام مهندسی ساختمان و دبیرخانه دائمی آن پیدا می کنند بتوانند در اجرای مسائل همکاری و همراهی خوبی داشته باشند.

مقدم راد در پایان درباره انتخاب مهندس طاهری به عنوان ریاست جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت: با توجه به سابقه ایشان در هیئت مدیره دوره هفتم و بازرس دوره ششم و با توجه به اینکه سازمان را می شناسند می توانند بسیار سریع و به خوبی با توجه به شناخت مشکلات و آسیب ها بهترین نتایج را در مدیریت سازمان نظام مهندسی به دست بیاورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.