پایگاه خبری جماران: روز گذشته انتشار خبری در مورد رد یکی دیگر از لوایح چهارگانه توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام روند نزولی نرخ دلار را متوقف و باعث افزایش قیمت آن شد.

در همین رابطه روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه ای اعلام کرد: 

 «گمانه زنی‌ها و انتشار اخباری مبنی بر رد لوایح مجلس شورای اسلامی در هیات عالی نظارت، برداشتی نادرست از این فرایند قانونی و گردش‌کار معمول در چارچوب وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است.»

  اما  ماجرا از چه قرار بود: 

 دو  رسانه خاص روز گذشته نامه ای که مربوط به 4 شهریور ماه امسال، به امضای آیت الله شاهرودی بود  تحت عنوان رد لایحه مبارزه با پولشویی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام را منتشر کردند.

  همزمانی بازنشر این نامه قدیمی که مجمع تشخیص در بیانیه ای آن را  به معنای رد لوایح و یا طرح ‌ها ندانسته با کاهش شدید قیمت دلار که ناشی از تزریق دلار کاغذی به بازار خرده فروشی بود، سوالات بسیاری را در ذهن کارشناسان بوجود آورده است.

DmrEjZlW4AAM8oH

 نرخ دلار طی دوسه روز گذشته بیش از 2500 تومان کاهش پیدا کرده بود اما به یک باره انتشار این خبر نرخ دلار را به بالای 13000 تومان رساند!

 باید دید منافع چه گروهی ایجاب می کند تا جلوی کاهش نرخ سکه و دلار را با التهاب آفرینی بگیرد.

توییت معنادار محمود صادقی

محمود صادقی در واکنش به جوسازی های گسترده روز گذشته توسط برخی رسانه ها نوشت: 

طبق اصل ۱۱۲ ق اساسی، مجمع تشخیص در مواردی که شورای نگهبان مصوبه مجلس را تأیید نکند و مجلس بر نظر خود اصرار ورزد، صلاحیت بررسی و تصویب یا رد آن را دارد. در مورد لایحه اصلاح ق. مبارزه با پولشویی، مجلس هنوز درباره ایرادهای ش نگهبان اعلام نظر نکرده تا نوبت به مجمع برسد.

وی همچنین در ادامه اظهار کرد: 

بازنشر گسترده نظر مورخ ۴ شهریور مجمع تشخیص درباره انطباق لایحه با سیاست‌های کلی (و نه در مقام اعلام نظر پس از اصرار مجلس برمصوبه خود) و وانمود کردن آن به عنوان رد مصوبه مجلس، باتوجه به تأثیر آن در التهاب آفرینی برای بازار ارز جای تأمل دارد. 

در ادامه توییت های محمود صادقی، وی از دو هشتگ پولشویی و اژدهای هفت سر فساد استفاده کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.