به گزارش ایرنا، ' سید روح ‌اله اعتصامی ' روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این طرح برای هشتمین سال متوالی با هدف احیای سنت حسنه اطعام غدیر برگزار می شود.
وی افزود: این ستاد مردمی فعالیت خود را از هشت سال گذشته در اصفهان آغاز کرد و امسال با مشارکت مردم، بیش از 75 هزار پرس غذا در استان های اصفهان، یزد و گیلان طبخ و توزیع خواهد کرد.
رئیس ستاد مردمی اطعام غدیر اضافه کرد: توزیع این غذا با همکاری خیریه‌ ها، مساجد، گروه های فرهنگی و جشن‌ های سطح شهر صورت می‌ گیرد.
وی با بیان اینکه تهیه و توزیع این تعداد غذا حدود 450 میلیون تومان هزینه دارد ادامه داد: هدف ما فقط توزیع غذا بین نیازمندان نیست و از مجموع 75 هزار پرس غذا در عید غدیر 60درصد در مناطق محروم و 40 درصد در دیگر مناطق توزیع می شود.
اعتصامی با اشاره به توزیع 75 هزار پرس غذا در سه استان کشور گفت: 55 هزار پرس غذا در استان اصفهان، 10 هزار پرس غذا در استان یزد، سه هزار پرس غذا در اسالم، یک هزار و 100 پرس غذا در نمک‌ آبرود، یک هزار و 100 پرس غذا در کلاردشت، 500 پرس غذا در سی سنگان و 500 پرس غذا در تنکابن توزیع خواهد شد.
به گفته وی، مواد اولیه پخت این غذاها از بهترین مواد تهیه شده و توسط 700 آشپز و خدمه پخت و بسته بندی می شود.
رئیس ستاد مردمی اطعام غدیر با بیان اینکه تعدادی از غذاها بصورت رایگان و تعدادی هم بصورت مشارکتی بین مردم توزیع می شود گفت: برای برگزاری طرح اطعام غدیر هیچ سازمان و ارگان دولتی با ستاد مردمی اطعام عید غدیر همکاری ندارد.
وی افزود : با پخش کلیپ‌های ستاد مردمی اطعام غدیر در فضاهای مجازی، مشارکت مردم برای اجرای این طرح در داخل و خارج کشور افزایش چشمگیری یافته است.
اعتصامی گفت: صداقت در نیت مشارکت‌کنندگان و الطاف امیرالمؤمنین(ع) باعث توسعه و گسترش اطعام در روز عید غدیر شده است.
گفتنی است؛ امسال طبخ غذا برای اطعام عید غدیر در دانشگاه اصفهان صورت می‌ گیرد.
عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت های حسنه در این روز سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است.
7150/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.