به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود مقدسی اظهار داشت: 35 هزار نفر از ساکنان دو شهر فریدونشهر و برف انبار بهمراه 3 روستا مجاور تحت پوشش خدمات آبفا فریدونشهر قرار دارند که در این چند سال اخیر سعی شده با انجام اقدامات فرهنگی مردم را سازگار با تغییر اقلیم در این منطقه نمائیم.

وی عنوان کرد: با ترویج فرهنگ صحیح مصرف در شهرستان فریدونشهر مصرف سرانه آب از 175 لیتر در شبانه روز به 160 لیتر کاهش یافته البته ناگفته نماند که این رقم باید بیش از اینها کاهش یابد.

مدیر آبفا فریدونشهر به کاهش مصرف آب در شهرک صنعتی برف انبار اشاره کرد و عنوان کرد:علاوه بر اینکه مصرف سرانه آب خانگی در فریدونشهر کاهش یافته بلکه روند کاهش مصرف در شهرک صنعتی برف انبار نیز تحقق یافته و درسال جاری حدود 30 درصد مصرف آب در شهرک صنعتی برف انبار نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

مقدسی به مصرف سرانه بالای ساکنان روستاهای تحت پوشش پرداخت و گفت: در سال گذشته مصرف سرانه آب در 3 روستا تحت پوشش آبفا فریدونشهر حدود 250 الی 260 لیتر در شبانه روز بوده که این رقم در سال جاری به 220 لیتر در شبانه روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به توپوگرافی شهرستان فریدونشهر اعلام کرد:توپوگرافی شهرستان کوهستانی فریدونشهر به گونه ایی ست که اختلاف ارتفاع به بیش از 170 متر می رسد به همین دلیل به منظور توزیع عادلانه آب با فشار یکسان میان مشترکین مدیریت فشار در دستور کار قرار گرفت.

مدیر آبفا فریدونشهر گفت: با انجام زون بندی و نصب فشارشکن سعی در مدیریت فشار آب در منطقه شد در این زمینه در 4 منطقه زون بندی شبکه و در 2 نقطه 2 دستگاه فشار شکن نصب گردید که منجر به فشار یکسان آب در شبکه گردید.

مقدسی با تاکید بر کیفیت آب شرب در شهرستان فریدونشهر گفت: هم اکنون کیفیت آب شرب این منطقه عاری از هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی است و مطابق با شاخص های تعریف شده می باشد و سلامت آب را مراکز ذیصلاح تائید می نمایند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 30 درصد شبکه آب شهرستان فرسوده است که نیاز به اصلاح و بازسازی دارد ونیز تخمین شده از 5 هزار و 500 انشعاب فریدونشهر حدود 2 هزار انشعاب فرسوده است که تعویض آن در دستور کار قرار دارد و نیز از 1500 انشعاب آب در شهر برف انبار 500 انشعاب فرسوده باید تعویض شود.

لازم به یادآوری است همایش سازگاری با کم آبی فریدونشهر که با استفاده از ظرفیت هنری هنرمندان ملی و استانی در قالب نمایش عروسکی، تئاتر، اجرای زنده موسیقی با ایجاد فضای شاد و مفرح مردم را دعوت به مصرف بهینه آب نمودند.

آب آشامیدنی

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 996694
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.