به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مومنیان روز پنجشنبه در نشستی به مناسبت هفته دولت گفت: 550 میلیارد ریال اعتبارهای استانی، 200 میلیارد ریال اعتبارهای ملی، 430 میلیارد ریال منابع بانکی و تسهیلات و یک هزار و 580 میلیارد ریال نیز سرمایه گذاری بخش خصوصی برای این طرح ها تخصیص یافته است.
وی افزود: این طرح ها در 11 حوزه عمران و بهسازی شهری، عمران و بهسازی روستایی، آموزشی و خدماتی، انرژی (برق)، میراث فرهنگی، کشاورزی، آب و فاضلاب روستایی و شهری، ورزش و جوانان، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بهداشت و درمان و مخابرات می باشد.
فرماندار ویژه کاشان به تلاش 26 دستگاه اجرایی این شهرستان در اجرا و یا آغاز عملیات اجرایی طرح ها اشاره و بیان کرد: میزان دستاوردهایی که در هفته دولت رونمایی خواهد شد، نسبت به سال گذشته 28 درصد و از نظر اعتبار تخصیصی به رغم تنگناهای مالی و اقتصادی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی 30 درصد افزایش یافت.
او با تاکید بر اطلاع رسانی در زمینه برنامه ها و اقدام های دولت از سوی دستگاه های مختلف در شهرستان کاشان همزمان با هفته دولت ادامه داد: طرح های آماده اجرا و یا بهره برداری در چهار بخش مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک در قالب آئین هایی جداگانه رونمایی خواهد شد.

** مشکلات صنایع پیگیری می شود
مومنیان با اشاره به ایجاد 263 فرصت شغلی در قالب 242 طرح هفته دولت افزود: روند رو به رشد اشتغال کاشان کند شده و تلاش برای حفظ اشتغال موجود و کنترل توان تولید داخلی به رغم وجود برخی تنگناها در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه در سال جاری تعطیلی منجر به اخراج در بخش صنایع نداشتیم، گفت: اقدام هایی تا پایان سال جاری صورت خواهیم داد که امید می رود منجر به تغییراتی در بحث اشتغال شهرستان کاشان شود.
فرماندار کاشان بیان کرد: بیش از 75 درصد سرمایه گذاری صنعت فرش ماشینی کشور در منطقه است که فرصتی برای توسعه فراهم کرده اما برخی تکانه ها می تواند آنها را به تهدید تبدیل کند.
او اضافه کرد: تامین برخی قطعات مصرفی ماشین آلات، رنگ و الیاف جزء مشکلات واحدهای تولیدی می باشد که در این راستا نشست های گوناگونی با صاحبان صنایع و مسئولان استانی و کشوری برگزار شده است.
مومنیان عنوان کرد: برخی از نیازهای کارخانه های تولید فرش ماشینی می تواند با محصولات ایرانی تامین شود و در این راستا باید تغییری در استفاده از مواد اولیه تولید داخل داشته باشیم.
وی همچنین گفت: اولویت پرداخت صنایع، حقوق کارگران است اما برای برخی موارد خاص راهکارهایی مانند بیمه بیکاری نیز پیش بینی شده است.
فرماندار کاشان در ادامه قانون را ناموس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: جزئی ترین مشکلات از افزایش خودسرانه قیمت تا احتکار به جد بررسی می شود، گرچه تعهد مردم ولایتمدار دار المومنین موجب شده تا به رغم مشکلات دیگر نقاط کشور، کاشان با مشکل خاصی رو به رو نباشد.

*** تنها اوج بحران آب سپری شده است
مومنیان در ادامه تصریح کرد: به رغم اعلام شرایط عادی تنها از اوج بحران گذر کردیم اما مشکلات فروکش نکرده؛ هنوز در بحث انرژی به ویژه آب با چالش هایی رو به رو هستیم که باید رسانه ها در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با تاکید بر لزوم تداوم صرفه جویی و توجه به مقوله اصلاح الگوی مصرف در جامعه افزود: تغییر برخی عادت های کوچک روزانه و استفاده از تجهیزات کاهنده می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب و افت سطح سفره های زیر زمینی ایفا کند.
فرماندار کاشان با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در شهرستان کاشان رو به کاهش است، شرح داد: این کاهش در کنار اضافه شدن سالانه پنج هزار مشترک جدید به شبکه صورت گرفته که نتیجه اقدام ها و برنامه ریزی ها در چند سال گذشته می باشد.
او اضافه کرد: سال 1396 پنج درصد کاهش در میزان مصرف داشتیم که این امر نتیجه فرهنگ سازی و استفاده از تجهیزات نوین است.
مومنیان عنوان کرد: رویدادهای خوبی را نیز در بخش کشاورزی شاهد بودیم و اجرای طرح های تجمیعی با کمک بلاعوض 340 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید از جمله منجر به کاهش برداشت 49 میلیون مترمکعب از منابع آبی شهرستان کاشان شد.
وی با اشاره به اجرای طرح آبیاری تجمیعی در 2 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان کاشان گفت: به رغم بروز خشکسالی، کاهش منابع آبی و محدودیت برداشت از برخی منابع افزایش تولید محصولات کشاورزی، باغی و دامی پیش بینی شده است.

*** لزوم حفظ بصیرت در کوران مشکلات
به گزارش ایرنا، معاون استاندار اصفهان همچنین با اشاره به راه اندازی میز خدمت در فرمانداری کاشان بیان کرد: این طرح فرصتی برای دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم و رسیدگی به مشکلات است و در این راستا همه دستگاه ها موظف به راه اندازی میز خدمت شدند.
او افزود: میز خدمت در کنار تحریک مطالبه گری مردم از بسیاری مسائل نامشروع مالی و اداری جلوگیری کرده و منجر به کاهش زمان رسیدگی می شود.
مومنیان عنوان کرد: با هماهنگی بسیج نشست بین مردم و مسئولان دستگاه ها در شهرها و روستاها افزایش می یابد و در این راستا تا کنون در آذران و مسجد باب الحوائج کاشان 2 نشست برگزار شده است.
معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: ممکن است کاستی هایی در برخی زمینه ها وجود داشته باشد اما باید درخواست ها از مجراهای قانونی پیگیری شود و در این راستا دستگاه ها نیز موظف به شفاف سازی عملکرد خود هستند.
او شرح داد: عده ای در کنار تلاش های مسئولان با عنوان اعتراض یا تجمع آرام شرایطی را برای بهره برداری تبلیغاتی ایجاد کرده، به سمت طراحی دشمن رفتند و موجب بلوا، تخریب اموال عمومی و ایجاد آتش سوزی شدند.
مومنیان با اشاره به رصد هوشمندانه این مسائل از سوی مردم کاشان بیان کرد: با نام های مستعار محلی نسبت به تحریک مردم در فضای مجازی اقدام شده و درخواست های بحق مردم سوء استفاده و تحویل گروه های معاند و برانداز می شود.
وی افزود: برخی به دنبال ایجاد بحران از هر گونه مشکل و نارضایتی هستند تا حس ناامنی را به جامعه القا کنند اما تا کنون با وجود هوشیاری مردم پاسخی دریافت نکردند.
فرماندار ویژه کاشان با اشاره به مشکلات موجود گفت: برخی مسائل به خوبی مدیریت شد و امید می رود از شرایط دشوار کنونی با سلامت عبور کنیم اما عده ای نباید این شرایط را دست مایه مسائل سیاسی و جناحی قرار دهند.
او تصریح کرد: دشمن همچنان به دنبال سوء استفاده از شکاف های موجود در کشور برای ضربه زدن و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است اما در صورت حفظ بصیرت امنیت کامل برقرار بوده و دشمن این رویا را به گور خواهد برد.
دوم تا هشتم شهریورماه به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها، بیان هدف ها و برنامه های آینده دولت برای بزرگداشت یاد شهدای انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360 و شهادت محمدعلی رجایی، رئیس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست وزیر وقت با عنوان 'هفته دولت' نامگذاری شده است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.