به گزارش خبرنگار ایرنا، علی الهیار ترکمن روز سه شنبه در گردهمایی مشترک مدیران مدرسه های کاشان در کانون جوانه های این شهر بیان کرد: اوج استخدام های وزارت آموزش و پرورش از سال های 1365 تا 73 بود که با مبنای 30 سال خدمت، آنها بین سال های 1395 تا 1403 به سن بازنشستگی می رسند.
وی افزود: نزدیک به 370 هزار نفر نیرو این سال ها در مجموع از وزارتخانه بازنشسته می شوند و از جمله سال گذشته 41 هزار و 600 نفر و سال 1395 نیز 38 هزار نفر بازنشسته شدند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری نیز بر اساس اسناد و مدارک 52 هزار و 700 نفر مشمول بازنشستگی هستند که هنوز احکام آنها صادر نشده است.
او با اشاره به ارائه لایحه رتبه بندی فرهنگیان از سوی وزارت آموزش و پرورش به هیات دولت جهت تقدیم به مجلس اضافه کرد: این لایحه که به زودی ارائه می شود با هدف ایجاد انگیزه برای معلمان امتیازهایی از جمله میزان ساعت کار، فعال بودن و حضور معلم در کلاس درس را در نظر دارد.
الهیار ترکمن همچنین به اجرای طرح معلم تمام وقت با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور اشاره و بیان کرد: در اجرای این طرح برخی امتیازهای موقت معلم ها به امتیازهای دائم تبدیل می شود و در ازای آن معلمان خدمات بیشتری به مجموعه آموزش و پرورش ارائه خواهند کرد.
وی گفت: شاید بتوان 50 درصد از نیروها را با برخی ساز و کارها به مدت چند سال نگه داشت اما سایر آنها را نمی توان به کار گرفت و یا خودشان تمایلی به ماندن در آموزش و پرورش را ندارند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: با این شرایط مرکز برنامه ریزی منابع نیروی انسانی وزارتخانه برای تامین نیرو بر اساس مدرسه محوری تعریف شده که تنها نیرو را برای مدرسه و کلاس اختصاص بدهد.
بر اساس آمارها نزدیک به 928 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش در قالب معلمی، مدیریتی، اداری، نیروهای تخصصی، خدماتی و سرایداری مشغول خدمت هستند که از این تعداد، ۵۴ درصد زن و سایر آنها مرد می باشند.
به گزارش ایرنا، او در ادامه عنوان کرد: آموزش و پرورش به شدت معلول محور شده و برنامه ریزی ها و اقدام ها برای بهبود وضعیت این وزارتخانه موقتی بوده و تنها بر معلول ها تمرکز می شود.
الهیار ترکمن تاکید کرد: تا کنون نظریه پردازی که بتواند مسائل وزارت آموزش و پرورش را از ریشه برطرف کند، نداشتیم و از این کارگروه های مطالعاتی برای بررسی و حل مشکلات نحوه توزیع نیروی انسانی و ترکیب منابع مالی تشکیل شده است.
وی محل تامین اعتبارهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را بودجه عمومی عنوان کرد و گفت: تنها 10.5 درصد از دانش آموزان در مدرسه های غیردولتی مشغول تحصیل هستند و سایر آنها در مدرسه های دولتی نام نویسی می شوند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برطرف کردن مشکلات این وزارتخانه نیازمند کمک دولت و مجلس است و جایگاه آن در نظام مالی کشور باید ارتقا یابد.
او افزود: آموزش و پرورش سال مالی جاری را با کمترین میزان مطالبه منتقل شده از سال پیش (سه هزار و 400 میلیارد ریال) آغاز کرد؛ این رقم سال گذشته 11 هزار میلیارد ریال بود و در سال 1395 نیز میزان مطالبات منتقل شده از سال پیش از آن نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال بود.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه خواستار تفویض اختیار بیشتر اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به شهرستان کاشان شد.
سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به وجود 55 هزار دانش آموز از جمله هشت هزار دانش آموز افغانستانی در کاشان گفت: جمعیت دانش آموزی این شهرستان با سایر شهرستان های استان اصفهان قابل قیاس نیست و برطرف کردن مشکلات در گرو تقویض اختیارات است.
وی همچنین بر تخصیص اعتبار استخر دبیرستان کتابچی کاشان تاکید کرد و گفت: برای تکمیل و راه اندازی ساختمان خانه معلم 100 میلیارد ریال نیاز است که از ساخت آن نزدیک به 20 سال می گذرد.
الهیار ترکمن در ادامه سفر خود به کاشان از چند طرح نیمه تمام آموزشی از جمله هنرستان نراقی، خانه معلم و استخر کتابچی دیدن کرد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.