عبدالرضا آقاجانی روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دامداران اعلام می کنند که دام وارد اصفهان می شود و از طرفی برخی گوشت قرمز را خریداری و به کشورهای دیگر صادر می کنند، این در حالیست که این اقدام در کمبود گوشت و افزایش قیمت تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش قیمت گوشت قرمز گفت: هم اینک این فرآورده غذایی برای تنظیم بازار وارد و در فروشگاه ها و قصابی های معتبر توزیع می شود.
آقاجانی با بیان اینکه 10 تا 15 درصد از مردم توجه چندانی به قیمت گوشت ندارند، افزود: این درحالی است که بیشتر مردم از طبقه کم درآمد جامعه هستند و افزایش قیمت روی زندگی آنان تاثیر منفی می گذارد.
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تنظیم بازار، گفت: هم اینک اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز پیگیر تنظیم بازار و توزیع گوشت است و با موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت گوشت قرمز به مقدار لازم در فروشگاه ها و تعاونی های روستاهای حومه اصفهان توزیع می شود.
وی گفت: قیمت گوشت گوسفندی درجه یک با استخوان 52 تا 53 هزار تومان، گوشت گوسفندی درجه 2 بدون استخوان 46 تا 47 هزار تومان، گوشت گوساله 45 تا 47 هزار تومان و گوشت گاو 40 هزار تومان است، همچنین قیمت گوشت شتر بستگی به قیمت دلار دارد زیرا وارداتی است.
آقاجانی در پایان قیمت هر کیلو دام زنده برای عید قربان را 24 تا 25 هزار تومان اعلام کرد و گفت: دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت، بازرسان اتحادیه گوشت قرمز، بازرسان اتاق اصناف از جمله نظارت کنندگان ذبح گوسفند در روز عید قربان هستند.
هم اینک 2هزار و 600 مغازه در اصفهان گوشت قرمز عرضه می کنند که حدود هزار و 200 پروانه کسب داشته و مابقی را فروشگاه ها و مغازه های حومه شهر اصفهان تشکیل می دهد.
پنج کشتارگاه سنتی ، 2 کشتارگاه نیمه صنعتی یک کشتارگاه صنعتی در اصفهان فعالیت می کند.
0477/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.