مرضیه فرشاد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح مشک در سال گذشته بصورت پایلوت در 10 استان از جمله اصفهان اجرا شد که در سال گذشته بالغ بر 57 کودک و در سال جاری تاکنون 13 کودک بصورت موقت به خانواده‌های متقاضی کودک واسپاری شده‌اند.
وی اضافه کرد: در این طرح، کودکان نوزاد تا 6 ساله ای که شرایط فرزند خواندگی ندارند، مجهول الهویه و یا دارای والدین و مراقبان بی صلاحیت هستند با تایید بهزیستی و حکم دادگستری با عنوان 'امین موقت' به خانواده های خیر و مورد اعتماد بصورت مهمان سپرده می شوند.
مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: حضور این کودکان در شیرخوارگاه، امکان مراقبت جسمی آنها در کنار خانواده ها، امنیت اجتماعی و روانی را بهتر و بیشتر تامین می کند.
او تصریح کرد: این کودکان تا زمانی که والدین آنها پیدا و یا صاحب صلاحیت شوند از مدت 6 ماه تا 2 سال نزد خانواده های خیر بصورت مهمان می مانند و اگر این مدت بیشتر شد به همان خانواده ها برای همیشه سپرده می شوند.
فرشاد، با بیان اینکه تعداد کودکان بدسرپرست در شیرخوارگاه‌ها بیش از کودکان بی سرپرست است، ادامه داد: بیش از 85 درصد کودکان در شیرخوارگاه‌ها بدسرپرست هستند و بر این اساس فرآیند واگذاری آنها به خانواده ها به مراتب سخت‌تر از کودکان بی‌سرپرست است.
او، همچنین درخصوص واگذاری کودک به دختران مجرد نیز گفت: واگذاری کودک به متاهل ها در اولویت اول ما قرار دارد زیرا معتقدیم که کودکان را به خانواده هایی بسپاریم که از هر دو نعمت پدر و مادر برخوردار باشند.
وی یادآور شد: هم اکنون حدود 2 هزار نفر متقاضی و در انتظار گرفتن سرپرستی کودک در استان اصفهان هستند.
براساس اعلام اورژانس اجتماعی بهزیستی اصفهان در سه ماهه امسال به یکهزار و 278 موضوع شامل کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و سایر خشونتها توسط عوامل اورژانس اجتماعی استان رسیدگی شد که بیش از 500 مورد از این رسیدگی ها مربوط به کودک‌ آزاری بود.
به گزارش ایرنا، حدود 300 هزار نفر در استان اصفهان تحت حمایت بهزیستی هستند و بالغ بر 450 هزار سالمند (بالای 60 سال) نیز بطور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.
6994 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.