به گزارش ایرنا مهدی احمدی فر در نشست با خبرنگاران گفت: وظیفه میراث فرهنگی بیشتر سخت افزاری است ولی باید در حوزه های مختلف فرهنگ ازجمله مکتب موسیقی، نگارگری و حوزه طنز پردازان و سایرزمینه های مرتبط از هنر و هنرمندان حمایت کرد.
احمدی فر افزود: فرهنگ همه آنچیزی است که پیرامون ماست و ما می توانیم در بسیاری از مولفه های فرهنگ تاثیر داشته باشیم.
وی استفاده از کالاهای خارجی، اقتصاد و فرهنگ، تولید ملی و کالای ایرانی را از مولفه هایی اعلام کرد که می تواند بر روی فرهنگ تاثیر گذار باشد و گفت: هر کسی براساس چارچوب و قوانین و اختیارات خود بر فرهنگ تاثیر می گذارد و زندگی ما نیز جزئی از فرهنگ ماست که می تواند تحت تاثیر آن قرارگیرد.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان از خبرنگار به عنوان پژوهشگر یاد کرد و گفت: مهارت و تخصص، اندیشیدن، احساس مسؤلیت اجتماعی، صحت و صداقت، کنترل احساسات، هوش و توانایی تخصصی در تهیه خبر از ویژگی ‌های لازم برای حرفه خبرنگاری است.
او افزود: امروزه خبرنگاران باید برای پرداختن به موضوع و زمینه های مختلف خبری و خلاصه نویسی، از ادبیات جدید تری استفاده کنند تا روی مخاطب تاثیر گذار باشد.
وی با تاکید بر اینکه کار جزیره ای در حوزه فرهنگ زیاد انجام شده است افزود: تلاش می کنیم همه جزیره ها را یکی کنیم و برای این کار به دنبال راه حل هستیم.
احمدی فر برگزاری کلاس های سواد رسانه ای برای عموم را یکی از کارهای مهم فرهنگی ذکرکرد و افزود: این برنامه بزودی در حوزه فرهنگ انجام می شود.
وی همچنین راه اندازی نخستین مرکز تخصصی آموزش هنر به کودکان را از دیگر برنامه های مهم حوزه هنری اصفهان اعلام کرد وادامه داد: این برنامه برای اولین بار در کشور توسط حوزه هنری اصفهان انجام می شود.
رونمایی از پرچم متبرک حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هدیه معنوی این نشست بود که با هدف تجلیل از خبرنگاران حوزه هنری اصفهان برگزار شد.
ت/7141 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.