مجید حججی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با کمبود نیروی انسانی روبروست اما جبران این کمبود با کاهش معاونان مدارس به افزایش کیفیت تدریس در مدارس کمکی نمی کند.
فرماندار تیران و کرون تاکید کرد: با توجه به دغدغه های کاری مدیران مدارس و ضرورت واگذاری امور جاری مدرسه به معاون، کاهش پست سازمانی معاون در مدارس تیران و کرون چالش ساز خواهد بود.
وی افزود: برای جبران کمبود نیروی آموزگار مدارس نیاز به جذب افراد از طریق آزمون استخدامی، دانشگاه فرهنگیان و یا جذب نیروی انسانی بر اساس طرح مدارس بسته حمایتی است که این طرح سال گذشته در این شهرستان اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه کیفیت آموزش در مدارس مهم است، افزود: طرح کاهش معاون مدارس برای جبران کمبود نیروی آموزگار در شهرستان تیران و کرون اجرا نخواهد شد و آموزش و پرورش راهکار دیگری مانند اجرای طرح مدارس بسته حمایتی را پیگیری و اجرا کند.
علیرضا مرزبان مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: دستور العمل کاهش معاونان مدارس از اداره کل استان اصفهان به این شهرستان ابلاغ شده و بر اساس این مصوبه بیش از 30 پست معاون در مدارس این منطقه حذف می شود.
وی اضافه کرد: اجرای این دستورالعمل در شهرستان ضروری است اما چنین اقدامی چالش هایی را در حوزه مدیریت مدارس به همراه دارد.
پست معاونت اجرایی و معاونت پرورشی برای سال تحصیلی آینده و به منظور جبران کمبود نیروی آموزگار از چارت سازمانی مدارس حذف شده است.
سرانه جمعیتی برای اختصاص پست معاونت به مدارس نیز افزایش یافته است.
تیران و کرون با حدود 100 باب مدرسه و 11 هزار دانش آموز با کمبود 100 آموزگار روبروست.
این شهرستان با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7133/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.