به گزارش ایرنا، این مرکز خدمات جامع سلامت در زمینی به متراژ بیش از 500 متر مربع با زیربنای حدود یکهزار و 500 متر مربع احداث شده است.
حمید ترک زاده رییس مرکز بهداشت شماره یک شهرستان اصفهان در گفتگو با ایرنا هزینه اعتبار شده برای این مرکز را بیش از 2 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: حدود 30 درصد از این اعتبار توسط خیران سلامت و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تامین شده است.
همچنین ترک زاده در مراسم افتتاح این مرکز گفت: عملیات اجرایی احداث مرکز جامع سلامت خوراسگان از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد اما قبل از آن، اخذ مجوزهای لازم 22 ماه به طول انجامید.
وی با بیان اینکه این مرکز سه پایگاه سلامت را در شرق اصفهان زیر پوشش خود دارد، افزود: هشت مراقب سلامت، 2 پزشک، یک کارشناس روان شناسی، 2 کارشناس بهداشت حرفه ای، 2 کارشناس بهداشت محیط و یک دندانپزشک در این مرکز مشغول کار می شوند.
وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرجع و زنجیره سرد(مخزن واکسن) مرکز خدمات جامع سلامت نواب صفوی اصفهان نیز به این مرکز منتقل می شود.
ترک زاده با بیان اینکه ارائه خدمات طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت و پزشک خانواده از آبان سال 95 در کلانشهر اصفهان آغاز شد، گفت: مراکز متعددی در این کلانشهر برای ارائه خدمات مختلف مانند روان شناسیی و مشاوره تغذیه طراحی و راه اندازی شده است.
وی اولویت نخست مراکز بهداشت را رعایت عدالت در سلامت و امکان دسترسی همگان، عنوان و اضافه کرد: شیب بیماری ها از واگیر به سمت غیرواگیر در حال حرکت است و اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیشگیری و کنترل این بیماری هاست.
رییس مرکز بهداشت استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: مرکز خدمات جامع سلامت خوراسگان حدود 220 هزار نفر را در این منطقه و شرق کلانشهر اصفهان زیر پوشش خود قرار می دهد.
کمال حیدری افزود: این مرکز پانصد و چهل و پنجمین مرکز خدمات سلامت و بهداشت استان اصفهان است که در 9 سال گذشته تا کنون احداث یا بازسازی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم گفت: در پنج سال گذشته تاکنون در استان بیش از 500 هزار متر مربع فضای مراکز بهداشتی و خدمات سلامت، مرمت شده یا توسعه یافته است.
علیرضا یوسفی با اشاره به اینکه اتحاد زیادی بین دولت و ملت بویژه خیران برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وجود دارد، افزود: با مجموعه اقدام های انجام شده، نظام سلامت کشور از نظر زیرساختی تا 30 سال آینده ضمانت شده است.
استان اصفهان دارای حدود 6 هزار تخت بیمارستانی، 52 بیمارستان (37 دولتی و 15 خصوصی و خیریه)، حدود 500 پایگاه سلامت شهری، بیش از 520 باب خانه بهداشت روستایی و 80 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی است.
ت//6027/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.