سید تقی معین الدینی روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در شهرستان فریدن یک مجتمع آبرسانی 28 روستایی در سه زیرمجموعه شامل مسیر ' نهرخلج تا خلج و قوهک ' ؛ ' قفر و دره بید ' و ' مسیر نماگرد تا سینگرد و عادگان ' در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه کار مطالعات مجتمع های آبرسانی فریدن پیشرفت مناسبی دارد ، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح ها
نیازمند اختصاص اعتبارات ملی است.
معین الدینی افزود: در کمیته برنامه ریزی شهرستان با وجود کاهش میانگین 60 درصدی اعتبارات؛ ردیف اول اعتبارات برای آب و فاضلاب روستایی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از تعریف 22 پروژه اجرایی در حوزه آب و فاضلاب روستایی فریدن خبر داد و افزود: در سال جاری بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار به آب و فاضلاب روستایی شهرستان اختصاص یافته است.
معین الدینی با بیان این که بیش از 35 کیلومتر از شبکه آب شرب روستاهای این شهرستان در سال گذشته اصلاح شده است، افزود: دستگاه های نیترات زدا در روستاها افزایش یافته و مجوز چاه آب اهکی روستای قفر گرفته شده است.
وی همچنین با بیان این که مشکلات آب شرب شهر دامنه فریدن نیز در حال برطرف شدن است ، افزود: محدودیت های اعتباری اداره آب و فاضلاب شهری موجب شده بود که چاه جدید دامنه در 30 کیلومتری این شهر در مدار آب رسانی قرار نگیرد؛ بنابراین آبرسانی به صورت نوبت بندی موجب نارضایتی شهروندان شده بود.
فرماندار فریدن افزود: هم اینک با تهیه لوله و حفر کانال، عملیات انتقال آب از این چاه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان به طول 3 کیلومتر آغاز شده است.
معین الدینی تصریح افزود: با استمرار خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی در کشور؛ شهرستان فریدن نیز که در پیشینه اقلیمی خود سرچشمه حیات اصفهان بوده با تهدیدات جدی رو به رو شده و به همین دلیل مدیریت شهرستان تلاش و پیگیری مستمر برای نظارت بر تامین آب شرب بهداشتی و سالم را در راس برنامه های خود قرار داده است.
فریدن دارای 28 روستا است که از این میان به روستاهای خلج ، قوهک ، عادگان ، سینگرد ، غرغن ، نماگرد ، سواران ، نسار ، موغان و قَفَر روزانه 180 متر مکعب آبرسانی سیار می شود.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
ت/9861 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.