به گزارش ایرنا، 'محسن مهرعلیزاده' عصر روز پنجشنبه در نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان و اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر کشور افزود: یکی از جبهه های اصلی ما برای مقابله با جنگ اقتصادی گردش پول است که در حال حاضر آمادگی این اقدام را نداریم.
وی با بیان اینکه دست بانکها بسته است، اضافه کرد: واقعیت این است که باید فکر جدیدی برای بانکها صورت بگیرد همانند فکری که در خصوص آزادسازی ارز انجام شد زیرا در جنک اقتصادی سیستم داخلی بانک باید لباس رزم بپوشد.
استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه اصفهان صنعتی ترین استان کشور است، بیان کرد: جنگ اقتصادی، تولید ما را نشانه گرفته است و قطعا این استان ضربه آغازین را در این جنگ خواهد خورد.
وی ادامه داد: اگر سونامی بیکاری وارد کشور شود آغاز این سونامی از اصفهان خواهد بود زیرا اصفهان صنعتی ترین استان است و دامنه جنگ اقتصادی در این استان بیشتر از سایر استان ها خواهد بود.
مهرعلیزاده از صاحبان صنایع و کارخانه داران بعنوان متخصصان رزم در جنگ اقتصادی نام برد و افزود: باید در سطح ملی برای مقابله با جنگ اقتصادی، لباس رزم ویژه بپوشیم.
وی با اشاره به اهمیت آب و بروز پدیده خشکسالی در این خطه افزود: اقدامات متعددی در راستای مشکل آب استان اصفهان انجام شده است.
استاندار اصفهان گفت: طرح های در دست اجرا، صرفه جویی، اجرای طرح بازچرخانی آب و استفاده از تصفیه پساب از جمله راهکار کم آبی در این استان است.
وی تصریح کرد: احداث گلخانه ها و جایگزینی کشت کم آب بَر در شرق و شمال استان از جمله اقدامات طراحی شده برای حل مشکل کم آبی اصفهان است که این اقدامات ٦٠ هزار اشتغال در زمینه گیاهان دارویی و کشت هایی که به آب کمتری نیاز دارند، ایجاد می کند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه الگوی مصرف در بخش های مختلف باید اصلاح شود، بیان کرد: جلسات متعددی با گلخانه داران برگزار شده و از شرکت های مربوطه درخواست کردیم تا محصولات گلخانه داران را خریداری کنند.
وی از وزیر کشور خواست؛ اختیار وزرای مربوط به تولید، توزیع، اشتغال، کار، بانک، ارز، بیمه و مواد اولیه را به استان اصفهان واگذار کند.
وی در بخشی از صحبتهای خود با اشاره به پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران بیان کرد: پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران متوقف و تنها اسمی از آن باقی مانده بود اما اکنون قراردادی با چینی ها منعقد شده و برای اجرا مراحل نهایی را طی می کند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: پروژه های کلان اصفهان از جمله کنار گذر شرق، توسعه فرودگاه شهید بهشتی، سالن اجلاس و نمایشگاه بزرگ در دست اجرا هستند.
وزیر کشور روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به اصفهان با حضور در نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان و اقتصاد مقاومتی به مشکلات و چالش های استان و فعالان اقتصادی پاسخ داد.
0477/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.