به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان با انتقاد از نحوه ساخت برخی مدرسه ها و کمبود کلاس در این شهرستان بیان کرد: مدرسه ای در سال 1391 بهره برداری شده اما امروز مشکل کمبود فضای آموزشی دارد که این امر نشان دهنده بی توجهی مدیران ذیربط است.
وی افزود: حضور نماینده ای از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جلسه های شورای آموزش و پرورش ضروری است زیرا این فقدان حضور موجب شده تا بسیاری از مشکلات مدرسه ها باقی مانده و کسی پاسخگو نباشد.
فرماندار اردستان اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش نیز بر اساس قانون تامین کننده منابع مالی نیست و باید راهکار و برنامه عملی برای توسعه کمی و کیفی خدمات آموزشی ارائه کند.
او ادامه داد: ظرفیت مجمع خیرین مدرسه ساز می تواند به عنوان بازوی عمرانی آموزش و پرورش باشد و با جذب افراد دارای توانایی مالی، روحیه خدمت و انفاق به صورت خودجوش کمبودها را برطرف کند.
تاملی همچنین تنها وظیفه آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت نسل آینده دانست و عنوان کرد: این دستگاه نباید در هیچ شرایطی وارد فضای سیاسی و جناحی شود.
مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز گفت: هم اکنون مهمترین اقدام سازماندهی نیروی انسانی، فضاهای فیزیکی، تعمیر و بازسازی مدرسه ها و ارتقای سطح علمی و آموزشی در قالب طرح مهر است که با هدف شاداب سازی محیط مدرسه ها و ایجاد روحیه نشاط آفرین در بین دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید انجام می شود.
عیسی شفیعی افزود: تیرماه گذشته نیز انجمن خیریه دانش آموزی در آموزش و پرورش شهرستان اردستان تشکیل شد و با اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار بسته حمایتی بین دانش آموزان توزیع کرد.
وی همچنین با اشاره به شناسایی 120 دانش آموز نخبه در شهرستان اردستان، از برنامه ریزی ها برای تجلیل از آنها در جریان برگزاری آئینی ویژه خبر داد.
همچنین مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه ساز اردستان در این جلسه به ساخت 2 باب مدرسه در مرکز این شهرستان اشاره کرد.
محمد کچویی زاده بیان کرد: مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در سال جاری هزینه بازسازی مدرسه ها و برخی لوازم مورد نیاز دانش آموزان بین آنها توزیع شد.
حجت الاسلام حسن دهشیری، امام جمعه اردستان هم با تاکید بر تمهید امکانات مناسب و فضای شاداب برای دانش آموزان، بر لزوم حمایت از معلمان تاکید کرد.
نزدیک به چهار هزار و 200 نفر دانش آموز در 60 باب مدرسه شهرستان اردستان تحصیل می کنند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.