' سیدحکمت موسوی ' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: خور و بیابانک تنها شهرستان خرما خیز استان اصفهان است و هر هکتار نخلستان در این شهرستان 200 نخل خرما دارد که بطور متوسط سه تن خرما از هر هکتار آن برداشت می شود.
وی کبکاب، کرمانی، خدشکن، خارک، زارشک، قصب و انواع زارشک را از انوع خرمای شهرستان خور و بیابانک اعلام کرد و گفت: درسال های اخیر نیز نخل های خرمای زاهدی، پیارم، مضافتی، برحی و مجول نیز در این شهرستان کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک اضافه کرد: بیشترین سطح نخلستان این شهرستان با 250 هکتار به روستاهای مهرجان، گرمه و مزارع توابع این دو روستا و شهرهای خور و فرخی اختصاص دارد و صد هکتار بصورت نهال است.
وی افزود: 200 هکتار از نخلستان روستاهای مهرجان و گرمه به عنوان قطب اصلی تولید خرما در خور و بیابانک محسوب می شود و از مرغوبیت ویژه ای برخوردار است.
موسوی با بیان اینکه در شهرستان خور و بیابانک برداشت خرما به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیش از یکهزار و 200 نفر اشتغالزایی در پی دارد، افزود: کار برداشت خرما از اوایل شهریور آغاز می شود و تا نیمه دوم آبان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: درخت خرما علاوه بر تولید محصول بر لطافت هوا می افزاید و امکان کشاورزی در زمین شور را نیز فراهم می کند.
مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک اظهارداشت: از برگ و الیاف درخت خرما انواع صنایع دستی وابسته به نخل ساخته می شود و نقش بسزایی در توسعه صنایع دستی و اقتصاد پایدار این شهرستان دارد.
شهرستان خوروبیابانک 2 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی دارد و محصولات زراعی و باغی آن از جمله گندم، جو، آفتابگردان، چغندر، شلغم، پنبه، یونجه، زعفران، سیر، خرما، انار، پسته، زیتون، انجیر، بادام، گردو، توت و زردآلو است.
این شهرستان با 12 هزار کیلومتر مربع وسعت در 420 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
9860 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.