به گزارش ایرنا ' محسن یونسی ' روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی توسعه کارآفرینی در فرمانداری شهرستان شهرضا مبلغ مورد نیاز برای اجرای این طرح ها را 56 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان 43 میلیارد ریال مصوب و 16 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط بانک عامل پرداخت شده است.
بخشدار مرکزی شهرستان شهرضا از دهیاران خواست برای اجرای طرح هایی جهت کسب درآمد پایدار روستائیان تلاش کنند، تصریح کرد: دهیاران نباید تنها در انتظار اعتبار دولتی و هزینه کردن آن باشند و خود را محدود به این موضوع کنند.
وی همفکری مسئولان این حوزه با مردم و ایجاد خلاقیت در عمران و آبادانی روستاها را از فلسفه ایجاد دهیاری ها دانست.
بخشدار مرکزی شهرضا بر شناسایی ظرفیت های روستاها و استفاده از این ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: بسیاری از روستاهای شهرضا در زمینه توسعه گردشگری از ظرفیت های خوبی برخوردارند که باید به صورت دهستانی و یا متمرکز به این مهم توجه شود.
یونسی گفت: هر دهیار باید حداقل یک طرح از ظرفیت های درآمدزای روستا را برای دریافت تسهیلات معرفی کند.
شهرستان شهرضا دارای یک بخشداری مرکزی، چهار دهستان، 2 شهر ( شهرضا و منظریه ) و 23 روستا است.
23 روستای این شهرستان دارای شورای اسلامی مصوب و 22 روستا دارای دهیاری مصوب است.
سامانه «کارا» با هدف ثبت نام دریافت تسهیلات طرح های توجیهی اشتغالزا در دو برنامه «اشتغال فراگیر» و «اشتغال روستایی» دولت، فعالیت می کند.
طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی با اعطای تسهیلات مربوطه در زمینه طرح های صنعتی، کشاورزی و خدماتی از نیمه دوم سال 96 آغاز شد.
شهرستان شهرضا با حدود 160 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7144 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.