به گزارش ایرنا، روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز شنبه به نقل از فریدون الهیاری افزود: اگر چه این خطه هم اکنون با پدیده خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، از جاذبه های ارزشمند طبیعی نیز برخوردار است به گونه ایی که در این منطقه پهناور با بیش از 107 هزار کیلومتر مربع مساحت، همزمان 3 اقلیم کوهستانی، معتدل و گرم و کویری وجود دارد.
وی که در در برنامه ای با عنوان شب فرهنگی اصفهان در قالب جشنواره چارسوق که در برج میلاد تهران برگزار شد، سخن می گفت، ادامه داد: جاذبه های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی موجود در فلات مرکزی ایران، اصفهان را به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل کرده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: بی شک هرگاه سخن از اصفهان به میان می آید، ناخودآگاه تمثیل قدیمی 'اصفهان نصف جهان' در اذهان متبادر می شود و این نیست مگر به این دلیل که محدوده فلات مرکزی ایران با پیشینه تاریخی متمدنانه با قدمتی در حدود 10 هزار سال، دارای میراثی ارزشمند در دو حوزه ملموس و ناملموس است.
الهیاری در ادامه سخنانش با اشاره به میراث ارزشمند تاریخی استان اصفهان تاکید کرد: در استان اصفهان بررسی های اولیه حاکی است که از بدو حضور متمدنانه انسان در صحنه تاریخ تا کنون پیش از 22 هزار اثر تاریخی شناسائی شده و این در حالی است که تا کنون یکهزار و 870 اثر ملموس و ناملموس ثبت ملی و 9 اثر ملموس و ناملموس ثبت جهانی شده اند.
شب فرهنگی اصفهان به همت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی این استان، با مشارکت دوستداران میراث فرهنگی این کلانشهر تاریخی، با حضور محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور پنجشنبه گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد.
به گزارش ایرنا؛ 'هوای پاک و خنک'، 'وجود مناظر چشم نواز' و 'واقع شدن در نقطه اتصال کشور به غرب استان' سه مزیت منحصر بفرد مناطق غربی استان اصفهان است که همه ساله موجب سرریز موج عظیمی ازمسافران و گردشگران به ویژه در فصل بهار و تابستان به این منطقه می شود.
خطه شرقی اصفهان با برخورداری از مناطق کویری بکر همواره از مقاصد دوستداران طبیعت و گردشگری به شمار می رود.
6020/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.