به گزارش ایرنا، سرپرست فرمانداری گلپایگان روز چهارشنبه در این مراسم با تبریک روز خبرنگار گفت: اطلاع رسانی شفاف، دقیق و درست به مردم و نقد منصفافه از وظایف خبرنگاران است.
' حسین یارمحمدیان ' با اشاره به اینکه خبرنگاران نماینده مردم هستند و با نظارت و رصد کار مسئولان برای اطلاع رسانی درست تلاش می کنند افزود: مسئولان نیز باید با تعامل با خبرنگار نقد پذیر باشند و ظرفیت خود را در این زمینه بالا ببرند.
وی گردش آزاد اطلاعات را یکی از نشانه های توسعه یافتگی کشورها بخصوص در حوزه سیاسی دانست و افزود: هرچه مردم بیشتر در جریان امور قرار گیرند آرامش بیشتری در جامعه ایجاد می شود و این موضوع در امنیت عمومی نیز تاثیرگذار است.
سرپرست فرمانداری گلپایگان با اشاره به اینکه رسانه هایی موفق هستند که ضمن بیان نقد، راهکارها را نیز ارائه می کنند، افزود: مسئولان و خبرنگاران باید در اطلاع رسانی، منافع ملی را در نظر بگیرند و از بیان مطالبی که به ضرر جامعه و کشور است اجتناب کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان نیز در این مراسم با گرامیداشت روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی گفت: دفاع و حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات در دستور کار این اداره قرار دارد.
سعید ضابطی افزود: در راستای حمایت از نشریات شهرستان گلپایگان، آگهی های ثبتی و دادگستری در روزهای اخیر در هفته نامه های محلی چاپ شد، در صورتیکه این آگهی ها قبلا در نشریات خارج از شهرستان چاب می شد.
وی در ادامه گفت: اداره فرهنگ و ارشارد اسلامی شهرستان گلپایگان طالب افزایش رسانه و مطبوعات در این شهرستان است و این اداره برای دریافت مجوز با متقاضیان همکاری می کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان همچنین از آمادگی این اداره برای برگزاری کلاس های آموزش خبرنگاری و خبر نویسی خبر داد.
ضابطی، رعایت اخلاق رسانه ای، صداقت، رعایت حریم خصوصی مسئولان، نقد منصفانه، تمرکز نکردن بر روی اخبار منفی و ایجاد نشاط، شادابی و امید در جامعه را از وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: در این برهه از زمان که دشمنان از حربه های فرهنگی و اقتصادی برای ضربه زدن به نظام استفاده می کنند، خبرنگاران نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و تقویت وحدت و انسجام ملی دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان با اشاره به اینکه حدود 20 نفر در کسوت خبرنگار، مدیر مسئول و پیشکسوت در جامعه مطبوعاتی و رسانه ای این شهرستان فعال هستند افزود: چهار نشریه شامل دو هفته نامه، یک ماهنامه، یک فصلنامه و یک پایگاه خبری نیز در این خطه فعالیت خبری دارند.
همچنین در نشست دیگری با حضور امام جمعه گلپایگان از خبرنگاران این شهرستان تجلیل شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید علی طهماسبی با تجیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه گلپایگان گفت: خبرنگاری حرفه ای ارزشمند در جامعه است و باید قدر آنان دانسته شود تا جامعه از برکات و زحمات این قشر بهره مند شوند.
وی صداقت، شجاعت، حریت و آزاد منشی، کرامت و تخصص را از ویژگی های یک خبرنگار موفق بیان کرد و گفت: خبرنگاران با این شرایط و بدون وابستگی به جناح و گروه خاصی می توانند در اطلاع رسانی و خدمت به مردم نقش مهمی داشته باشند.
17 مرداد در تاریخ کشورمان به یاد و پاسداشت شهید ˈمحمود صارمیˈ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در مزار شریف افغانستان به دست دشمنان اندیشه و آزادی یعنی گروهک متحجر طالبان به شهادت رسید، به نام روز خبرنگار ثبت شد.
شهرستان گلپایگان با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
7138 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.