به گزارش ایرنا، ' حمیدرضا طباطبایی ' روز سه شنبه در مراسم تجلیل خبرنگاران در فرمانداری اصفهان که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، تصریح کرد: در قانون اتحادیه های صنوف و اتاق اصناف به عنوان رابط بین حاکمیت و اصناف در نظرگرفته شده اند تا مسائل و مشکلات خود رااز این طریق به حاکمیت منتقل کنند.
وی با بیان اینکه بنابر این مسیر پیگیری مطالبات صنفی مشخص است، افزود: از سوی دیگر برگزاری هرگونه تجمع باید با مجوز فرمانداری ها و وزارت کشور انجام شود و در غیراینصورت، خلاف قانون است و مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برای پیگیری و حل مشکلات کشاورزان، طلافروشان و صنعتگران جلسات متعددی با نمایندگان آنها برگزار شده است، بیان کرد: در صورت بی توجهی به مطالبات، اعتراض حق مردم است و مسئولان نیز باید پاسخگو باشند اما وقتی مسئولان جلسات متعددی را با نمایندگان یک صنف یا اصناف که برگزیدگان خود اصناف و آن قشر هستند، برگزار می کنند، مطالبات آنها را دریافت می کنند و آنها را در جریان تلاش برای برآورده کردن مطالباتشان قرار می دهد ، معنا ندارد عده ای به دنبال فراخوان های ضد انقلاب درصدد برهم زدن نظم و امنیت مردم باشند.
وی با بیان اینکه منافقان، خیر ملت ایران را نمی خواهند، تاکید کرد: اجازه نمی دهیم که صحنه اجتماع، جولان ضد انقلاب شود و بخواهند حرکاتی بر خلاف نظم عمومی انجام دهند.
طباطبایی با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئولیت برقراری نظم و تامین امنیت عمومی را برعهده دارد، افزود: نیروهای امنیتی، سپاه و ارتش نیز در صورت نیاز نیروی انتظامی را برای تامین امنیت عمومی یاری می کنند.

*** 96 درصد تجمع های اخیر در اصفهان، صنفی بود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در ادامه اظهارداشت: 96 درصد تجمع های اخیر در این استان بویژه شهرستان اصفهان جنبه صنفی داشته و تنها چهار درصد سیاسی و به بهانه پیگیری نیازهای صنفی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته تاکنون جلسات متعددی با نمایندگان کشاورزان، کامیون داران، نفتکش ها، صنعتگران و طلافروشان برگزار شده است، افزود: با تدابیر اندیشیده شده، بخش اعظمی از مطالبات آنها پاسخ داده شده است.
طباطبایی با اشاره به اینکه دشمنان برای ناراضی کردن مردم شرایط دشواری را رقم زدند، اظهارداشت: با تلاش فراوان و مدیریت فعال همچنین همراهی مردم و بازاریان توانستیم این توطئه ها را خنثی کنیم.
وی افزود: هدف دشمن، ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم بوده است که با تدابیر بانک مرکزی این توطئه در حال خنثی شدن کامل است و امیدواریم در ماه های آینده وضعیت اقتصادی بهبود یابد.

*** شرایط استان اصفهان بحرانی نیست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات فراروی این استان تصریح کرد: به رغم اینکه این استان با مشکلات متعددی مواجه بوده؛ به یاری خدا با همه محدودیت هایی که در پی بروز خشکسالی برای آب اصفهان بوجود آمده است اما با تدابیر مسئولان استان ، آب شرب پنج میلیون نفر ساکن این خطه تامین شد.
وی با بیان اینکه کالاهای مختلف برای تامین مایحتاج مردم در انبارهای استان اصفهان وجود دارد، افزود: آرامش کامل در این استان برقرار است.
طباطبایی با اشاره به اینکه تامین آب شرب پنج میلیون نفر ساکن این منطقه در شرایط خشکسالی طاقت فرسا است، گفت: به رغم محدودیت منابع آبی، برای زنده نگهداشتن درختان منطقه غرب اصفهان 30 میلیون متر مکعب آب برای آبیاری باغات این منطقه اختصاص یافت و عملیات رهاسازی آن از شب گذشته آغاز شد که طی یک هفته تا 10 روز ادامه خواهد یافت.

*** تا پایان ماه جاری قطعی برق در اصفهان از بین می رود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در ادامه به قطعی برق در این استان از اواسط ماه گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه در پی کمبود آب، نیروگاه های آبی نتوانستند با حداکثر توان فعالیت کنند، با کمبود برق مواجه شدیم.
وی افزود: به همین دلیل مجبور به قطعی برق در ساعاتی از روز شدیم و این موضوع به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شد.
طباطبایی بااشاره به اینکه مسئولان استان برای به حداقل رساندن میزان قطعی برق تلاش های زیادی انجام داده اند، تصریح کرد: به مرور و در هفته جاری از میزان قطعی برق در اصفهان کاسته خواهد شد و امیدواریم تا پایان ماه قطعی برق بطور کامل از بین برود و در این استان شاهد قطعی برق نخواهیم بود.
17 مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.