' محمدعلی بصیری ' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با مثبت ارزیابی کردن حضور رئیس جمهوری در مجلس برای پاسخگویی به نمایندگان گفت: حضور دکتر روحانی در مجلس فرصتی است تا رئیس جمهوری با دفاعیات خود، افکار عمومی را در خصوص شرایط بوجود آمده و عملکرد دولت دوازدهم آگاه کند.
وی تصریح کرد: برخی ها قصد دارند همه کاسه و کوزه ها را بر سر قوه مجریه و دولت بشکنند و به نظرم آقای روحانی نیز با این هدف که خیلی از مسائل را مطرح و افکار عمومی را نسبت به عملکرد دولت آگاه کند پاسخگوی نمایندگان مجلس خواهد بود.
استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه پاسخگویی در خصوص مشکلات اقتصادی کشور تنها متوجه قوه مجریه نیست تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس معتقدم عده ای از نمایندگان مجلس نیز در مشکلات بوجود آمده مقصرند.
وی سوال نمایندگان از رئیس جمهوری در شرایط فعلی را مناسب ندانست و تصریح کرد: گرچه سوال از رئیس جمهور و وزیران حق نمایندگان مجلس و قوه مقننه است و هر قوه نقش خود را بصورت مستقل ایفا می کند اما در عین حال هر سه قوه باید یکدیگر را کمک و از تخریب یکدیگر دوری کنند.
بصیری اضافه کرد: دستاوردهای مثبت و منفی نظام حاصل عملکرد همه قوا، مسئولان و مردم است و اگر اکنون با مشکلات اقتصادی مواجه شده ایم فقط قوه مجریه مقصر نیست بلکه حاصل عملکرد تمام این مجموعه است.
وی با بیان اینکه اعمال تحریم های آمریکا مربوط به دولت آقای روحانی نبوده است، افزود: عده ای از نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور، در دوره گذشته مجلس که تحریم های بین المللی علیه کشورمان آغاز و با گذشت زمان تشدید شد در مجلس حضور داشتند و به نظر می رسد نقش نظارتی خود را در آن زمان به خوبی انجام ندادند.
دانشیار علوم سیاسی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: بنابر این، این عده نباید خود را فقط در موضع طلبکار و سوال کننده از رئیس جمهور فعلی قرار دهند زیرا اینها خود در تشدید مشکلات نقش داشته اند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه هفته جاری در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در فرصت مقرر برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس خواهد آمد.
وی در این نامه تاکید کرد: البته این امر می تواند فرصت خوبی باشد تا برخی حقایق را برای مردم عزیز کشورم بازگو کنم که آنها صاحب واقعی کشور هستند.
طرح سوال از رئیس جمهوری با امضای 80 نماینده و در پنج محور در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته 10 مرداد ماه اعلام وصول شد.
عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درکاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سوال از رئیس جمهوری است.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.