به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال اردستان بیان کرد: سهمیه اشتغال پایدار روستایی سال 1396 این شهرستان 40 میلیارد ریال تعیین شده بود که تا کنون 20 میلیارد ریال آن از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.
وی افزود: 78 طرح در زمینه های کشاورزی، صنعتی و میراث فرهنگی در قالب افزون بر 120 میلیارد ریال به بانک ها کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید معرفی شدند.
فرماندار اردستان اضافه کرد: 2 طرح بزرگ کارآفرینی نیز در کارگروه استانی در حال رسیدگی می باشد که با تصویب آنها سهمیه این شهرستان تا 15 برابر افزایش خواهد یافت.
او تاکید کرد: با توجه به شناور شدن تسهیلات مذکور و ابلاغ استانداری، جذب اعتبارها تا پایان شهریور امسال امکان پذیر است و افراد توانمند برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها می توانند در فرصت باقی مانده با نام نویسی و ارائه طرح از این تسهیلات کم بهره برخوردار شوند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان نیز در ادامه گفت: یکی از مشکلات پیش روی متقاضیان دریافت تسهیلات بحث تامین ضمانت و محدویت اختیارات بانک هاست.
جمشید عامری افزود: بانک های اردستان تنها مجوز پرداخت تسهیلات کمتر از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال را داشته و درخواست های بیشتر از آن نیازمند تصویب مرکز استان می باشد و این امر موجب کاهش میزان پرداختی ها شده است.
فرماندار اردستان پیش تر از پرداخت در مجموع 310 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سال 1396 به متقاضیان واجد شرایط در این شهرستان خبر داده بود.
نرخ بیکاری در شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر، نزدیک به 9.7 درصد اعلام شده است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.