استاندار اصفهان گفت: برای درمان دردها بیشتر به مُسکّن‌ها توجه کرده‌ایم و به عمق درد و مشکل کمتر پرداخته شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار مدیران مسئول روزنامه‌های استان با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: دولتی که در چارچوب یک نظام مردم سالار مدیریت کشور را بر عهده گرفته می‌داند هر هزینه‌ای برای گردش سالم اطلاعات در جامعه داشته باشد در جهت تداوم ذات مردم سالاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه این مطالب عمدتا به صورت شعاری مورد توجه قرار می‌گیرد ولی در عمل آنچنان که باید و شاید انجام نشده، افزود: برای درمان دردها بیشتر به مُسکّن‌ها توجه کرده‌ایم و به عمق درد و مشکل کمتر پرداخته شده است.

استاندار اصفهان یکی از اشکالات فعلی را نداشتن عمق راهبردی مناسب برای شناخت آسیب‌ها دانست و خاطرنشان کرد: گسترش فضای مجازی وضعیت فرهنگ از جمله کتاب خوانی و روزنامه خوانی جامعه را تحت تاثیر قرار داده بنابراین برای بهبود وضعیت رسانه‌ها به ویژه روزنامه‌ها باید برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.

وی از مدیران مسئول روزنامه‌های استان خواست در راستای بهبود سرانه مطالعه کشور و اثربخشی به وضعیت فرهنگی جامعه به ارائه راهکار بپردازند و اضافه کرد: با وجود گسترش فضای مجازی با این حال برخی روزنامه‌ها در کشورهای دیگر همچنان مرجعیت خبردهی خود را در کشور خود و حتی دنیا حفظ کردند بنابراین لازم است مطبوعات داخلی نیز در راستای اعتمادبخشی به افکار عمومی فعالیت کنند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه همواره آنکه به عقل و دانش نزدیک‌تر باشد ماندگارتر خواهد بود، تصریح کرد: ما برای بهبود وضعیت فرهنگی استان به‌ویژه حوزه رسانه و بهبود وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد و شما نیز بررسی کنید برای رسیدن به حالت مطلوب برای رسانه‌های مکتوب چه فعالیت‌هایی لازم است انجام شود.

استاندار اصفهان یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها را بحث فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه سیاست‌گذار حوزه فرهنگ بوده و شهرداری‌های استان نیز برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی وظیفه مخصوص به خود را دارند و لازم است در راستای وظایف ذاتی خود با اداره کل ارشاد همکاری نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: وضعیت رسانه‌های اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها خوب است و مطبوعات استان ارتباط مناسبی با دولت دارند البته در مقایسه با وضع مطلوب نیازمند برنامه ریزی بیشتری هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری با تاکید بر اینکه اقدامات اداره‌کل در حوزه آگهی‌ها براساس دستورالعمل قانونی بوده خاطرنشان کرد: لازم است برای بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای مدیران، مسئولان و مردم اقدامات جدی صورت پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.