به گزارش ایرنا، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان در مراسم افتتاح این دفتر، تکریم ارباب رجوع، تسهیل و تسریع در امور مربوط به دیوان و کاهش مراجعه به دستگاه قضایی و جلوگیری از سفرهای درون شهری و برون شهری را از مزایای ارائه خدمات این دفتر اعلام کرد.
' محمد حسین آقایی ' برقراری عدالت اجتماعی و احقاق حقوق عامه را از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی بیان کرد و افزود: باتوجه به گسترش فناوری های نوین در سال های اخیر، قوه قضاییه با ستفاده از این فناوری ها، خدمات جدیدی به مردم ارائه می دهد.
وی اظهارداشت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از سه سال گذشته در راستای اجرای مقررات ماده 655 آیین دادرسی کیفری در مراکز استان ها و به تدریج در شهرستان ها با هدف برون سپاری بخشی از امور حاکمیتی قوه قضاییه به بخش خصوصی و تسهیل ارائه خدمات قضایی به مردم آغاز به کار کرده اند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان افزود: امسال در این استان 714 هزار و 636نفر در سامانه الکترونیکی ثنا ثبت نام کرده اند و 78 درصد از ابلاغیه های قضایی استان بصورت الکترونیکی صادر شد.
وی با اشاره به اینکه طرح ثبت نام در سامانه ثنا از سال 1395 آغاز شد، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 18هزار و 745 نفر در شهرستان شهرضا در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند که 12درصد از جمعیت حوزه قضایی این شهرستان را شامل می شود.
آقایی افزود: در تیرماه امسال 76 درصد از ابلاغیه های شهرستان شهرضا الکترونیکی صادر شده است.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای اهداف برنامه عدالت الکترونیک، دادگستری استان اصفهان به عنوان پایلوت برای ثبت دادخواست های بدوی دیوان عدالت اداری و همچنین دعاوی طاری انتخاب شد.
وی گفت: در همین راستا از مرداد ماه امسال ثبت دادخواست های مذکور در 28 دفتر خدمات الکترونیک قضایی فعال استان انجام می پذیرد.
در حال حاضر هشت دفتر خدمات الکترونیک قضایی در مرکز استان و 20 دفتر در حوزه های قضایی شهرستان های استان اصفهان فعال هستند.
سامانه ثنا یا سامانه ابلاغ، سامانه‌ای الکترونیکی که بر بستر شبکه اینترنتی، قابل دسترسی و استفاده برای طرفین دعوا، نماینده قانونی آنان، دفاتر خدمات قضایی، کارشناسان، ضابطان قضایی و سایر اشخاص مرتبط جهت ابلاغ اوراق قضایی و نشر آگهی است.
شهرستان شهرضا در 70 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7144 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.