**30 میلیون مترمکعب آب به باغ های غرب اصفهان اختصاص می یابد
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: 30 میلیون متر مکعب آب زاینده رود به منظور آبیاری و پایداری باغ های پنج شهرستان غرب این استان در یک دوره هفت روزه اختصاص می یابد.
حسن ساسانی با تاکید بر اینکه این میزان آب فقط مانع خشکی کامل درختان شده و برای افزایش محصول کفایت نمی کند ، افزود: آب در نظر گرفته شده به باغ های فلاورجان، لنجان، مبارکه، نجف آباد و خمینی شهر اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه این حجم از رها سازی با تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود و با پیگیری صنف کشاورزان استان اصفهان محقق شد، گفت: رها سازی به احتمال زیاد ظرف 48 ساعت آینده آغاز می شود و قرار است پس از افزایش خروجی از سد زاینده رود، این آب در محل سد نکوآباد مبارکه ، با برنامه ریزی زمانی صنف کشاورزان ، وارد شبکه آبیاری شود.

** درخواست کسبه خیابان مشیر(معروف به کوچه یخچال) جهت تامین بیشتر کالا
کسبه صنف لوازم خانگی روز شنبه ضمن انتقاد از کسادی بازار و نبود این لوازم، خواستار تامین کالا و رونق خرید و فروش این صنف شدند.

**جذب اعتبارات اشتغال در استان اصفهان 100 برابر شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان گفت: میزان جذب اعتبارات حوزه اشتغال این استان در 2 ماه گذشته رشدی 100 برابری داشته است.
محمدعلی شجاعی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: نزدیک به 12 میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی از ابتدای سال جاری تا بیست و سوم خرداد ماه در استان اصفهان جذب شده بود که با اقدام های صورت گرفته در کمتر از 50 روز به یک هزار و 60 میلیارد ریال رسید.
وی توجیه چهار بانک عامل، پرداخت اعتبارها و پیگیری مسائل واحدهای اشتغالزا را موجب این رشد قابل توجه در جذب اعتبارات عنوان کرد.

**مصرف آب در استان اصفهان کاهش یافت
بر اساس جدیدترین شاخصه ها و نماگرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اصفهان که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان منتشر شده، مصرف آب در این منطقه طی سه ماه نخست امسال روند نزولی داشته است.
بر اساس این گزارش در بخش شاخص ها و نماگرهای آب شهری، میزان کل مصرف آب شهری نیز در استان اصفهان ( به جز شهرستان کاشان) 71 میلیون و 871 هزار متر مکعب بوده که نسبت به سه ماه نخست سال گذشته 6.1 درصد کاهش یافته است.
تعداد مشترکان فعال آب در استان ( به جز شهرستان کاشان) یک میلیون و 125 هزار و 899 مشترک هستند که تعداد آنها نسبت به بهار سال گذشته 1.5 درصد افزایش یافته است.
تعداد انشعاب خانگی استان ( به جز شهرستان کاشان) نیز یک میلیون و 14 هزار و 811 عدد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.4 درصد افزایش داشته است.

**تصادف زنجیره ای در جاده زرین شهر به فولادشهر 14 مصدوم داشت
برخورد زنجیره ای چند دستگاه خودرو در جاده زرین شهر به فولادشهر اصفهان در روز شنبه 14 مصدوم بر جا گذاشت.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: در این حادثه که ظهر شنبه به اورژانس 115 اعلام شد، 14 نفر شامل 9 مرد، چهار زن و یک کودک مصدوم شدند.
دکتر غفور راستین افزود: یک نفر از مصدومان پس از دریافت خدمات درمانی اولیه به بیمارستان شهدای لنجان انتقال یافت و 13 نفر دیگر بدلیل رضایت ندادن برای اعزام به بیمارستان، در محل حادثه درمان شدند.

**دهمین نمایشگاه فولاد اصفهان برپا می شود
دهمین نمایشگاه بین‌المللی 'متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته' در 333 غرفه از 16 تا 19 مرداد امسال در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برپا می‌شود.
شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان روز شنبه اعلام کرد: بیش از 150 شرکت داخلی، خارجی و نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی در قالب هشت هزار مترمربع فضای نمایشگاهی، توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

**20 هزار شغل در روستاهای استان اصفهان ایجاد می شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از هدفگذاری ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در نقاط روستایی این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
محسن نیرومند گفت: امسال در مجموع 120 هزار میلیارد ریال برای اشتغال در روستاهای کشور اختصاص یافته که معادل آن از سوی بانک ها تامین خواهد شد و سهم استان اصفهان از این رقم سه هزار و 600 میلیارد ریال است.
8116 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.