به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شجاعی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: نزدیک به 12 میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی از ابتدای سال جاری تا بیست و سوم خرداد ماه در استان اصفهان جذب شده بود که با اقدام های صورت گرفته در کمتر از 50 روز به یک هزار و 60 میلیارد ریال رسید.
وی توجیه چهار بانک عامل، پرداخت اعتبارها و پیگیری مسائل واحدهای اشتغالزا را موجب این رشد قابل توجه در جذب اعتبارات عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان افزود: همچنین با تلاش های صورت گرفته و تعامل بانک های عامل و مسئولان در یک ماه گذشته رتبه این استان در بخش اشتغال روستایی از 29 به پنجم کشور رسیده است.
او در ادامه رتبه آران و بیدگل در جذب وام مشاغل خانگی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: نزدیک به 6 میلیارد و 759 میلیون ریال اعتبار در این زمینه داشتیم که این شهرستان توانست 6 میلیارد و 689 میلیون ریال را جذب کند.
شجاعی اضافه کرد: بیش از 850 واحد صنعتی در آران و بیدگل فعالیت می کنند و باید تمهیدی صورت گیرد تا واحدهای تولیدی بخش خصوصی این شهرستان با قدرت به ایجاد اشتغال و تولید در شرایط کنونی ادامه دهند.
وی در ادامه نیز با اشاره به مدرک گرایی و فرآیندهای اداری به عنوان مشکلات اساسی کشور اضافه کرد: باید گسترش آموزش عالی به سوی تامین نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار سوق یابد.
به گفته مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، نزدیک به یک هزار واحد تولیدی سال گذشته تسهیلاتی به ارزش 14 هزار و 800 میلیارد ریال از محل طرح رونق تولید از بانک های عامل دریافت کردند و این استان در رتبه نخست کشوری اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی قرار گرفت.
بر اساس آخرین آمارها بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ در استان اصفهان فعال است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.