به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین گزیده شاخص ها و نماگرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اصفهان که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان منتشر شده، مصرف آب در این منطقه روند نزولی در سه ماه نخست امسال داشته است.
بر اساس این گزارش در بخش شاخص ها و نماگرهای آب شهری، تعداد مشترکان فعال آب در استان ( به جز شهرستان کاشان) یک میلیون و 125 هزار و 899 مشترک هستند که تعداد آنها نسبت به بهار سال گذشته 1.5 درصد افزایش یافته است.
تعداد انشعاب خانگی استان ( به جز شهرستان کاشان) نیز یک میلیون و 14 هزار و 811 عدد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.4 درصد افزایش داشته است.
میزان کل مصرف آب شهری نیز در استان اصفهان ( به جز شهرستان کاشان) 71 میلیون و 871 هزار متر مکعب بوده که نسبت به سه ماه نخست سال گذشته 6.1 درصد کاهش یافته است.
مشترکان خانگی بیشترین سهم را با 76 درصد از مصرف کنندگان آب شهری در اختیار دارند که سهم آنها از مصرف آب در این مدت نسبت به بهار سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.
سهم مشترکان صنعتی، تجاری، عمومی و دولتی، آموزشی و مذهبی، آزاد و بنایی و سایر از مصرف آب شهری نیز به ترتیب 2، هشت، سه، دو، یک و هشت درصد است.
تعداد مشترکان فعال آب شهری در شهرستان کاشان نیز 143 هزار و 485 مشترک است که نسبت به سه ماه نخست پارسال 2.1 درصد افزایش دارد.
از طرفی میزان مصرف آب شهری در شهرستان کاشان نیز در این مدت هفت میلیون و 841 هزار متر مکعب بوده که نسبت به بهار سال گذشتته 5.6 درصد کاهش دارد.
بیشترین مشترکان آب شهری در شهرستان کاشان نیز مشترکان خانگی با 81.1 درصد هستند که سهم مصرف آنها در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.1 درصد کاهش یافته است.
بر اساس شاخص ها و نماگرهای آب روستایی نیز حدود 244 هزار و 378 مشترک فعال آب روستایی در استان اصفهان وجود دارد که نسبت به بهار سال گذشته 2.3 درصد افزایش دارد.
تعداد انشعابات خانگی روستایی نیز 174 هزار و 998 انشعاب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.2 درصد افزایش یافته است.
با این وجود مصرف آب روستایی نیز در مدت مذکور 9 میلیون و 425 هزار متر مکعب بوده که نسبت به بهار گذشته 0.06 درصد کاهش دارد.
مشترکان خانگی نیز حدود 80.5 درصد از کل مشترکان آب روستایی را در استان اصفهان در بر می گیرند که سهم مصرف آنها 1.5 درصد کاهش یافته است.
مشترکان صنعتی، تجاری، عمومی و دولتی، آموزشی و مذهبی، آزاد و بنایی و سایر نیز از مصرف آب روستایی سهمی معادل سه، یک، 13، دو، 0.5 و 0.04 درصد دارند.
به گزارش ایرنا، با توجه به کاهش منابع آبی و ذخیره سد زاینده رود، آب انتقالی به تصفیه خانه باباشیخعلی اصفهان برای تامین آب شرب این استان از اواخر اردیبهشت امسال حدود 40 درصد کاهش یافت.
همین امر باعث افت فشار آب در شبکه توزیع و به ویژه برای مشترکان خانگی در شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر اصفهان شد.
در مجموع 56 شهر و 300 روستا تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ است.
جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و 120 هزار نفر است .
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.