**اصفهان**
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: راه افتادن در خیابان ها برای اعتراض به مسائل و مشکلات اقتصادی عاقلانه نیست زیرا این رفتارها می تواند مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد.
آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' در خطبه های نماز جمعه اصفهان که در مصلای بزرگ اصفهان برگزار شد با اشاره به مسائل پیش آمده در یک هفته اخیر، افزود: دشمن قصد دارد با اعمال تحریم ها و استفاده از راه های مختلف به اقتصاد کشورمان ضربه بزند و با نا امید کردن مردم آنها را به خیابان ها بکشاند و ایجاد آشوب کند.
وی با تاکید بر اینکه همه این موارد در دستور کار دشمن است، ادامه داد: بسیاری از مردمی که در روزهای اخیر تجمع کردند مطالبات به حقی درباره گرانی ها، تورم و مالیات داشتند اما عده ای نیز از جاهای دیگر آمده بودند.
3011

**سمیرم**
امام جمعه سمیرم گفت: وظیفه خبرنگار امید دادن و اطلاع رسانی شفاف به مردم و نقد همراه با انصاف مسئولان و وضعیت امروز است.
حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمیرم با گرامیداشت 12 مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: مراسم های ملی و مذهبی رفراندوم مجددی برای نظام و انقلاب است و حضور پرشور مردم در این همه پرسی آری و رأی مثبت و تجدید بیعت با نظام اسلامی، انقلاب، امام و رهبری انقلاب است.
امام جمعه سمیرم به جنگ اقتصادی امروز آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: همه باید با همت جمعی و مضاعف برای حل و فصل مشکلات گام برداریم و تلاش کنیم.
7147

**تیران و کرون**
امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: برخورد سریع، قاطع و شفاف با مفسدان اقتصادی و مفسدان فی الارض انتظار مردم از قوه قضاییه است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: برخورد به موقع و قاطع قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی نقش موثری در پیشگیری از تکرار جرم و التهاب بازار می شود.
وی بابیان اینکه دشمن با تحریک جوانان و ایجاد اغتشاش در کشور در پی ایجاد ناامنی در کشور است، تصریح کرد: صدمه به امنیت کشور منجر به ایجاد مشکل و بحران در کشور می شود و مردم باید مراقب توطئه های دشمنان باشند.
7131

**نایین**
امام جمعه موقت نایین گفت: آمریکایی ها عهد شکن هستند و موضوع عهد شکنی آمریکایی ها درهمه طیف های سیاسی کشورها و دنیا ثابت شده است .
حجت الاسلام والمسلمین امیر شفیعی در خطبه های نماز جمعه نایین افزود: مشکلات و مسائل داخلی کشور قابل حل است و مردم و مسئولان با هوشیاری و بصیرت در این شرایط عمل کنند و به دشمنان نظام اسلامی اجازه دخالت و شیطنت ندهند.
امام جمعه موقت نایین با بیان اینکه مردم و سازمان های مردم نهاد باید مطالبه گر حقوق جامعه و پیگیر امور باشند اظهارداشت: مردم باید روحیه مطالبه گری را در وضعیت اقتصادی این روزهای کشور داشته باشند و انتقادات خود را به مسئولان انتقال دهند.
وی گفت: بسیاری از فسادها به دلیل نبودن شفافیت و عدم نظارت رخ می دهد و با شفاف سازی، مردم نیز با مسئولان همراهی می کنند زیرا بی اعتمادی نتیجه نبود شفافیت است.
حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: باید از مدیران حرکت هایی دیده شود که مردم دلگرم شوند، مردم ببینند که مشکلاتشان توسط دولت دنبال می شود، منظور ما از دولت هر سه قوه است، مجلس و قوه قضاییه هم باید حرکت کنند، مردم باید این حرکت ها را ببینند، نمی شود همه بار مشکلات را روی دوش مردم گذاشت.
وی از 17مرداد به عنوان سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا یاد کرد و حرفه خبرنگاری را یکی از حساسترین و دشوارترین مشاغل جهان دانست.
7136

**کاشان**
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان با اشاره به شرط های وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره با ایران گفت: دخالت نکردن در مسائل منطقه ای و توقف فعالیت ها در زمینه موشک های دوربرد مورد تاکید آنهاست اما ملت ولایتمدار و همیشه در صحنه با الهام از قرآن کریم به هر سلاح مورد نیاز برای دفاع از اسلام و انقلاب مسلح خواهد شد.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان افزود: بنابر اعلام رسانه های غربی دونالد ترامپ در دوران تصدی رئیس جمهوری آمریکا هزاران دروغ بیان کرده و همین فرد پس از تهدید ایران که با پاسخ قاطع مسئولان رو به رو شد، برای مذاکره بدون پیش شرط اعلام آمادگی می کند.
وی بیان کرد: رسانه های آمریکایی افشا کردند که وی تلاش دارد در برابر نفوذ و اقتدار جمهوری اسلامی ایران ناتوی عربی تشکیل دهد که البته بخشی از هدف اجرای این طرح نیز خالی کردن خزانه پولی و دلاری کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس می باشد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان اضافه کرد: بزرگمردانی مانند سردار قاسلم سلیمانی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارند که به ترامپ هشدار داد سپاه قدس به تنهایی قدرت برخورد با ناوهای آمریکایی را دارد.
او در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به پیروزی ارتش سوریه در منطقه قنیطریه گفت: این منطقه پیش تر در اشغال تروریست های تکفیری بود اما اکنون ارتش آن کشور به پیش روی در این منطقه ادامه می دهد.
آیت الله نمازی همچنین با اشاره به توانمندی های ارتش مردمی یمن برای مقابله با متجاوزان عنوان کرد: چند هزار نفر از مزدوران اشغالگر تحت حمایت آل سعود در ماه های گذشته به هلاکت رسیدند.
وی در ادامه نیز به انتشار پیام ها و فراخوان هایی در شبکه های اجتماعی و رسانه های بیگانه برای تجمع های غیرقانونی در کاشان اشاره نمود و از اعضای شورای تامین این شهرستان برای مدیریت مناسب شرایط قدردانی کرد.
امام جمعه کاشان با توصیه به پدران و مادران برای آگاه سازی فرزندان تصریح کرد: اقدام ها از خارج کشور هدایت می شود و آنها از پشت صحنه تحرکات دشمن اطلاعی ندارند، در حالی که این انقلاب اسلامی با خون هزاران شهید آبیاری و بیمه شده است.
6136/8123

**اردستان**
امام جمعه اردستان با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره گفت: غرب همواره سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته و موضع دونالد ترامپ در این شرایط با هدف القا به افکار عمومی است که ایران نمی پذیرد.
حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: آنها برای واردن کردن فشار روانی بر مردم ایران و ایجاد اختلاف هایی بین مسئولان تلاش دارند در حالی که خود معاهده های بین المللی را نقض می کنند.
وی بیان کرد: این شرایط نشان از تهی بودن پیشنهاد مذاکره و دروغگویی آنهاست که با هدف خام کردن مردم و ایجاد آشوب های خیابانی صورت می گیرد اما در نهایت تصمیم گیری بر اساس سیاست های کلی نظام مد نظر مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.
امام جمعه اردستان در ادامه به نوسان های ارزی هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: این شرایط اقتصادی پایدار نخواهد بود اما ثبات و اعتدال در قیمت ها می تواند به عنوان مطالبه مطرح شده و مسئولان نیز باید گوش شنوا داشته باشند.
او تاکید کرد: برخی ناآرامی ها به تدریج فروکش خواهد کرد اما افرادی در این میان موج سواری می کنند و باید حساب آنها از مطالبه گران جدا شود زیرا این عناصر فریب خورده به دنبال زیر سوال بردن رشادت رزمندگان و شهدا هستند.
حجت الاسلام دهشیری در ادامه به 14 مرداد سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: نامگذاری این مناسبت از آن جهت است که پس از جنگ جهانی منشور حقوق بشر غربی ها تعریف شد و همان آمریکایی ها با بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن را هدف قرار داده و هزاران نفر انسان بیگناه را قتل عام کرده بودند.
وی ادامه داد: پس از آن بود که حقوق بشر از سوی کشورهای اسلامی مورد توجه قرار گرفت و بعدها از سوی همان کشورها نیز کمرنگ شد اما معتقدیم انسان کرامت ذاتی دارد و بر پایه آموزه های اسلامی در جامعه باید از حقوقی برخوردار شود اما نیازی به حقوق بشر غربی نداریم.
امام جمعه اردستان در ادامه نیز با قدردانی از تلاش ها در حوزه های اقتصادی و فرهنگی گفت: باید وعده ها و تحقق نتیجه سفرهای مسئولان کشوری پیگیری شود تا مردم به طور ملموس از آن برخوردار شوند.
او در پایان با اشاره 17 مرداد سالروز شهادت مهدی صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، روز خبرنگار را به فعالان رسانه ای تبریک گفت.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.