به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید بعیدی نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان بیان کرد: اقدام ها و سفرهای نتانیاهو به سایر کشورها ارتباطی با نگرانی آنها از برجام ندارد، بلکه این سفرها نشان از ترس، بی ثباتی و نگرانی رژیم صهیونیستی از تحولات منطقه ای می باشد.
وی افزود: رژیم نژادپرست صهیونیستی می داند که جریان حزب الله صدها برابر قوی تر از دوره جنگ 33 روزه، یک سپاه مقتدر از نظر تاکتیک های نظامی و لجستیکی بوده و صحنه برای آنها و سایر قدرت ها در منطقه بسیار تغییر کرده است.
سفیر ایران در انگلستان بیان کرد: حتی برخی مقام های اروپایی نیز از سوی صهیونیست ها اعلام داشتند که توازن منطقه ای در خاورمیانه بهم خورده و نمی توانند این موضوع را تاب آورده و برای اصلاح این توازن اقدام هایی را دنبال می کنند.
او در ادامه از حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، جنگ ایران و عراق، حمله عراق به کویت و شکل گیری داعش به عنوان چهار تحول بزرگ خاورمیانه یاد کرد و گفت: این رویدادها اثرهای بسیار مهم سیاسی و بین المللی داشته و سوای آنها نمی توان به تحلیل شرایط کنونی منطقه و کشور پرداخت.
بعیدی نژاد اضافه کرد: با توجه به شرایط دو قطبی جنگ سرد حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان با پشتیبانی لجستیکی و مالی آمریکا از مجاهدین همراه بود که در نهایت اسامه بن لادن نیز از آن برخوردار شد.
وی ادامه داد: آمریکایی ها سال ها بعد اعتراف کردند که به شرایط پس از عقب نشینی شوروی فکر نکرده بودند و نتیجه آن پیوستن نیروهایی از دیگر کشورها به همین مجاهدان افغانستانی و حمله به خود ایالات متحده بود.
سفیر ایران در انگلستان گفت: پس از حمله عراق به کویت، کشورهای متحد به عراق هجوم بردند و سال ها بعد هم آن را اشغال کردند اما امروز غربی ها اعتراف می کنند که به دوره پس از سقوط صدام فکر نکرده بودند و با انحلال ارتش و بیکاری بعثی ها، آنها به تدریج جذب جریان های تروریستی شدند.

** هدف از تشکیل داعش تضعیف ایران بود
او در ادامه افزود: با توجه به قدرت گرفتن جریان های افراطی در عراق، با گروه تکفیری تروریستی داعش مواجه شدیم که با حمایت های لجستیکی و مالی کشورهای غربی قدرتمند شد.
بعیدی نژاد تصریح کرد: داعش بدون حمایت ایالات متحده، رژیم غاصب صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه امکان پیشروی نداشت اما هدف از ایجاد آن تضعیف ایران بود زیرا می دانستند که عراق از هم گسیخته و سوریه نیز می تواند به راحتی تحت فشار قرار بگیرد.
وی با نادرست خواندن ادعاها و اطلاعات برخی افراد در مورد کمک های مالی ایران به سوریه برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراطی گری تشریح کرد: اگر پول منجر قدرت و سلطه می شد، دشمنان بیش از ما پول داشتند و هزینه هم کردند اما در نهایت پیروز نشدند.
سفیر ایران در انگلستان تاکید کرد: امروز همه اذعان دارند که اگر جمهوری اسلامی نبود، گروه داعش کشورهای عراق و سوریه را تصرف می کرد اما رشادت های رزمندگان اسلام خار چشمان دشمنان به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی شد.
او اضافه کرد: داعش پدیده ای ساده نیست و هنوز بسیاری از جنبه های موضوع ناشناخته مانده و افشا نشده؛ این گروه تکفیری مانند یک دولت با صادرات نفت از بانک ها پول آن را دریافت کرده و حقوق کارمندانش را در عملیات های نظامی پرداخت می کرد.

*** هدف تحریم های آمریکا بدبین کردن مردم به نظام است
بعیدی نژاد در ادامه نیز به دور جدید تحریم های اقتصادی اشاره کرد و گفت: مهمترین محور زندگی مردم اقتصاد است و از آنجایی که ایران در اوج اقتدار قرار دارد، دشمنان در تلاشند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.
وی افزود: آمریکا می کوشد تا با فشارهای اقتصادی مردم را به اعتراض وادارد و به عبارتی جنگی علیه تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته و به حرف بسنده نمی کند.
سفیر ایران در انگلستان با اشاره به وقوف دشمنان از توان سیاسی و اقتصادی کشور تصریح کرد: با 15 کشور همسایه هستیم و ظرفیت ها بیش از آن است که بتوانند با تحریم کامل صادرات نفت را به صفر برسانند.
او همچنین به فعالیت رسانه ای و روانی آمریکا بر روی نرخ سکه و ارز به عنوان یکی از ضعیف ترین بحث های اقتصادی اشاره کرد و گفت: همه شاخص های اقتصادی کشور رو به رشد بوده و حتی بودجه سال جاری 20 درصد رشد داشته است.
بعیدی نژاد نوسان ها را مربوط به سه درصد ارز موجود در کشور دانست و اضافه کرد: 95 درصد از مصارف ارز کشور برای واردات کالاهای اساسی و یا هزینه های متفرقه عمومی اختصاص دارد که در اختیار دولت و بانک مرکزی است و هیچ مشکلی برای تامین آنها نیست.
وی ادامه داد: بزرگترین اقتصاد جهان جنگ اقتصادی اعلام کرده و با هدف بی ثباتی بازار، بودجه هایی را برای خرید دلار و سکه با هر قیمتی و خارج کردن این منابع از کشور اختصاص دادند.
سفیر ایران در انگلستان تاکید کرد: تنها کشور مقاوم جهان در برابر چنین هجمه هایی هستیم؛ وضعیت اقتصادی کشور مبتنی بر درآمدها و بودجه اختصاصی برای واردات است و فشار روانی که برخی در داخل و خارج به آن دامن می زنند نیز کنترل خواهد شد.
او با اشاره به گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نتیجه این چهار تحول به شرایطی انجامید که امروز ایران در آستانه بلوغ انقلاب به عنوان مهمترین قدرت منطقه ای تثبیت شده است.
بعیدی نژاد افزود: بسیاری از تصمیم های سه دهه گذشته بر اساس اضطرار یا شرایط خاص کشور بود اما انتظار می رود از این پس تصمیم ها سنجیده و مدبرانه باشد، چرا که امروز جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم ها و محدودیت ها در جهان به اقتداری دست یافته که در 400 سال گذشته شاهد آن نبودیم.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.