به گزارش خبرنگار ایرنا، مهیار حاجی مالیان روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اردستان گفت: سکته قلبی در حالی بخش قابل توجهی از علت های مرگ و میر در این شهرستان را به خود اختصاص داده که میانگین استانی تنها 17 درصد است.
وی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به بیماری فشار خون افزود: اضافه وزن و چاقی در گروه سنی نوجوانان، جوانان و میانسالان در شهرستان اردستان نیز بالاتر از میانگین استانی می باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: 100 درصد جمعیت این شهرستان پرونده سلامت دارند اما تنها 40 درصد افراد نسبت به تکمیل پرونده و مراجعه به مرکزهای بهداشت اقدام کردند.
او اضافه کرد: مراجعه نکردن مردم برای دریافت خدمات در گروه های سنی مختلف، افزایش درصد طلاق، کاهش ازدواج و بالا بودن درصد زوج های نابارور از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان اردستان است.
حاجی مالیان همچنین گفت: 30 خانه بهداشت روستایی در شهرستان اردستان وجود دارد که اکنون 24 خانه روستایی فعال می باشد و ارائه خدمات به روستائیان از سوی تیم های سیار صورت می گیرد.
فرماندار اردستان نیز در ادامه جلسه از تشکیل مجمع سلامت در این شهرستان با محور سبک زندگی سالم خبر داد.
حمیدرضا تاملی افزود: دستورالعمل تشکیل مجمع سلامت در چند روز آینده ابلاغ خواهد شد و همه نهادهای حاکمیتی، ارگان ها و سازمان های مردم نهاد در آن حضور خواهند داشت.
وی بیان کرد: ارتقای سلامت عمومی اولویت نخست این شهرستان است و شبکه بهداشت و درمان باید نقش سایر دستگاه ها در این زمینه را برای ارتقای تعامل بین دستگاهی جمع بندی کند.
فرماندار اردستان در ادامه نیز به کشتارگاه دام این شهرستان اشاره کرد و خواستار ساماندهی شرایط و تعیین تکلیف متولی آن شد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.