حسن اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم نیکوکار شهرستان آران و بیدگل در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع نزدیک به یک میلیارد و 236 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند.
وی با اشاره به وجود 9 هزار و 812 صندوق صدق در آران و بیدگل افزود: 9 هزار و 203 صندوق کوچک، 197 صندوق متوسط و 412 صندوق بزرگ در این شهرستان داریم که به طور میانگین ماهانه 400 میلیون ریال از آنها جمع آوری می شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل با تاکید بر اثرگذاری صدقه های پرداختی در برطرف شدن مشکلات قشرهای نیازمند جامعه اضافه کرد: مردم نیکوکار این شهرستان همچنین در قالب صدقات، زکات، طرح های اطعام و محسنین افزون بر 24 میلیارد و 49 میلیون ریال در سال گذشته به نیازمندان زیر پوشش کمک کردند.
او گفت: این مشارکت های مردمی برای تامین جهیزیه، اعطای وام های قرض الحسنه کارگشایی و یا راه اندازی طرح های عمرانی برای خانواده های نیازمند زیر پوشش کمیته امداد و سایر نیازمندان هزینه شد.
اسماعیلی هدف اصلی کمیته امداد در سال جاری را رسیدگی به مشکلات حوزه اشتغال و پایدارسازی مشاغل مددجویان عنوان کرد و افزود: شناسایی مهارت‌ها، هدایت شغلی، ترویج فرهنگ کار، افزایش درآمد سرانه و پایدار، آموزش و خودکفایی در دستور کار است.
وی ادامه داد: آران و بیدگلی ها سال 1396 نزدیک به پنج میلیارد و 380 میلیون ریال وجه نقد (در قالب صندوق های صدقه) برای کمک به افراد زیر پوشش این نهاد کمک کردند.
به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل، نزدیک به 2 هزار و 300 خانوار از جمعیت 103 هزار نفری این شهرستان زیر پوشش خدمات این نهاد حمایتی هستند.
شهرستان آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.