گزارش ایرنا از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان حاکی است، حسینعلی وکیل روز سه شنبه گفت: پیگیری موضوع مطالعات ریز پهنه بندی گسل ها در کارگروه مخاطرات زلزله با حضور رئیس مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی مورد تاکید قرار گرفت و قول مساعد داده شد.
وی افزود: رئیس مرکز تحقیقات مسکن و سازمان زمین شناسی استان اصفهان قول دادند تا در مشارکت با فرمانداری و شهرداری این مطالعات ادامه یابد که در این راستا 2 کارگروه زمین شناسی و فرونشست ها و کارگروه سازه و ابنیه تشکیل شده تا مقاوم سازی بناها نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
نایب رئیس شورای شهر کاشان با اشاره به شناسایی شدن بیشتر گسل های بزرگ بیان کرد: هنوز برای گسل های ریز مطالعاتی انجام نگرفته، در حالی که گسل های ریز شهرهای کرج، مشهد، کرمان و تهران شناسایی و در قالب طرح تفصیلی نیز بر جلوگیری از ساخت و ساز در آن مسیرها تاکید شده است.
او اضافه کرد: با توجه به این شرایط طرح ساخت بیمارستانی در بلوار امام رضا (ع) به دلیل قرار گرفتن آن محدوده در مسیر گسل باید تا زمان انجام مطالعه های دقیق تر متوقف شود.

** اعتبار پایش تصویری کاشان تامین نیست
وکیل در ادامه به تاکید راهنمایی و رانندگی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک بر پیاده کردن طرح پایش تصویری در شهر کاشان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح با اینکه الزام جدی می باشد اما هنوز امکان اعتباری آن فراهم نشده است.
وی افزود: پیش تر 300 میلیارد ریال مورد نیاز بود اما در شرایط کنونی 500 میلیارد ریال برای این طرح اعتبار نیاز داریم.
نایب رئیس شورای شهر کاشان بیان کرد: طرحی دنبال می شود تا بازپرداخت هزینه های آن از محل جرائم راهنمایی و رانندگی باشد، زیرا دولت در تعهداتش برای بازپرداخت وام از محل جرائم نتوانسته تعهد کتبی بدهد و از این رو هیچ شرکتی برای سرمایه گذاری ورود نمی کند.

*** لزوم حکم دادستان برای احداث سیل بند در بالادست شهر
او در ادامه نیز تصریح کرد: باید دادستانی حکمی صادر کند تا مشکل هدایت آب سیل از بالادست مسکن مهر را برطرف کنیم؛ در این راستا شهرداری با دادستان مکاتبه کند و مجوز لازم را بگیرد تا هدایت سیل از بالادست برای مسکن مهر و بلوار امام خامنه ای انجام شود.
وکیل گفت: پیش تر در مورد خطر سیل و موضوع بلوار امام خامنه ای از میراث فرهنگی خواسته شد تا تعیین تکلیف کند که آنها اعلام نظر را به نتیجه مطالعات باستان شناسی گره زدند که خود نیازمند تامین اعتبار و انجام مطالعات است.
وی در ادامه عنوان کرد: با تدبیر رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشان، 10 حلقه چاه پدافندی از سوی شرکت آبفا نیز حفر، تجهیز و آماده شده تا در صورت بروز مشکل آب این چاه ها را وارد مدار کنیم.
شهر هشت هزار و 500 هکتاری کاشان با جمعیت بیش از 300 هزار نفر در 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.