محمدعلی کاشفی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در آران و بیدگل بیان کرد: 77 هزار و 736 نفر در این شهرستان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تا کنون نزدیک به 43 هزار و 302 نفر نسبت به دریافت یا تعویض کارت های ملی پیشین اقدام کردند.
وی با تاکید بر لزوم اقدام مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی افزود: افراد بالای 15 سال می توانند به طور رایگان با استفاده از سامانه www.ncr.ir و یا با مراجعه به یکی از دفترهای پیشخوان دولت یا دفترهای پستی مرحله پیش ثبت نام را در ازای مبلغی ناچیز انجام دهند.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آران و بیدگل اضافه کرد: مرحله نام نویسی نیازمند اثر انگشت فرد، عکس روز و اسکن شناسنامه متقاضی می باشد.
او گفت: شناسایی هویت، امضای الکترونیکی، کاربردهای بیمه ای، امور بانکی و انتخاباتی از جمله کاربرد های این کارت جدید است که با دریافت آن در آینده نیازی به ارائه اسنادی مانند کارت های بانکی، شناسنامه، دفترچه بیمه و سایر مدارک برای دریافت خدمات نخواهد بود.
کاشفی کاهش سوء استفاده ها را از جمله مزیت های استفاده از کارت هوشمند ملی دانست و تاکید کرد: کارت‌های ملی پیشین تنها تا پایان سال جاری اعتبار دارند و دریافت خدمات دولتی از سال آینده با آنها امکان ‌پذیر نخواهد بود.
وی بیان کرد: جمعیت آران و بیدگل بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته نزدیک به 103هزار و 517 نفر (شامل 53 هزار و 644 نفر مرد، 50 هزار و 873 نفر زن)می باشد که انتظار می رود شهروندان در زمان باقی مانده با استفاده از پایگاه اینترنتی، یا مراجعه به دفترهای پیشخوان و ثبت احوال برای دریافت کارت جدید اقدام کنند.
رئیس اداره ثبت احوال آران و بیدگل ادامه داد: صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها و کاهش هزینه‌های دولت و مردم است که بر اساس هدفگذاری ها باید تا پایان 1397 همه واجدین شرایط را زیر پوشش قرار دهد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.