**تولد نوزادان نارس در اصفهان افزایش یافته است
سرپرست گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت اصفهان گفت: تولد نوزادان نارس در این استان در سال های اخیر به دلیل مشکلات محیطی و فردی افزایش یافته است.
راحله صادق بدون اشاره به آمار تولد نوزادان نارس، مسائلی مانند عوامل محیطی از جمله آلودگی هوا، تغذیه نامناسب مادران باردار، بی تحرکی و چاقی را در بروز این مشکل دخیل دانست.
وی نوزادان نارس را متولدان کمتر از 38 هفتگی دوران بارداری یا با وزن کمتر از 2 هزار و 500 گرم عنوان کرد و گفت: زایمان های زودرسی که منجر به تولد نوزادان نارس می شود به دلایلی مانند پاره شدن کیسه آب جنین، افزایش درد زایمان، فشار خون بالای مادر، خونریزی و جدا شدن جفت جنین پیش می آید.

**مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: اهالی این استان بعد از تهران و شیراز در رتبه سوم اهدای خون در کشور قرار دارند.
مجید زینلی افزود: میانگین اهدای خون در کشور 25 و در استان اصفهان 27 نفر به ازای هریک هزار نفر است.
او افزود: 171 هزار و 740 نفر سال گذشته در استان اصفهان برای اهدای خون به این سازمان مراجعه کردند که نسبت به سال قبل آن 2 درصد افزایش را نشان می دهد که از این تعداد 133 هزار 888 نفر موفق به اهدای خون شدند.
مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: از مجموع خون های اهدایی سال گذشته در استان اصفهان 359 هزار و 278 واحد فرآورده خونی تولید شد.

**12 شهربازی در استان اصفهان پلمب شد
مدیر کل استاندارد اصفهان از پلمب 12 شهربازی در این استان به دلیل غیر استاندارد بودن تجهیزات و وسائل بازی در سال جاری خبر داد.
غلامحسین شفیعی افزود: 260 شهر بازی فعال در استان اصفهان وجود دارد که هم اکنون 12 شهربازی به دلیل رعایت نکردن موارد استاندارد، پلمب است.
وی اضافه کرد: 56 شهربازی نیر پارسال در استان پلمب شد که پس از استاندارد سازی تجهیزات ، اجازه فعالیت یافتند.

**مرکز جامع سرطان در نجف آباد ساخته می شود
نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی گفت: اولین بیمارستان جامع سرطان استان اصفهان در نجف آباد احداث می شود.
ابوالفضل ابوترابی افزود: عملیات اجرایی بیمارستان مرکز جامع سرطان دراستان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در آینده نزدیک با کمک بنیاد برکت و خیریه زیتون آغاز می شود.
وی گفت: 12 مرکز جامع سرطان در سطح کشور طراحی شده که دوازدهمین مرکز آن در شهرستان نجف آباد و در زمینی به مساحت پنج هکتار احداث می شود.
ابوترابی افزود: بیمارستان 64 تختخوابی مرکز جامع سرطان شهرستان نجف آباد در زیر بنای 10هزار متر مربع با کمک های غیر دولتی احداث و تجهیز می شود.

**هوای استان اصفهان پایدار می ماند
آسمان استان اصفهان تا سه روز آینده بصورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جو به نسبت پایدار بر روی استان است.
حسن خدابخش افزود: دمای فعلی شهر اصفهان 33 درجه سانتی گراد با رطوبت 10درصد و سرعت وزش باد 2 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

**هفت طرح آموزشی در آران و بیدگل آماده بهره برداری است
رئیس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: هفت طرح در زمینه آموزشی، ورزشی و اداری تکمیل شده که بزودی در آئینی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری می رسد.
محمد معدندار افزود: برای تکمیل این طرح ها نزدیک به 110 میلیارد ریال تخصیص یافت که 60 درصد آن از سوی دولت و 40 درصد هم توسط نیکوکاران تامین شد.
وی گفت: 27 کلاس درس، 2 سالن ورزشی، یک نمازخانه و یک سالن اداری با بهره برداری از این طرح ها به مجموعه آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل اضافه می شود.
7150 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.