به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه با هدف ارتقای مطالعات و تحقیقات زیست محیطی از طریق افزایش سطح مشارکت جامعه دانشگاهی، مدیریت و پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط و دانش افزایی برای ترویج فرهنگ، اخلاق و سواد محیط زیستی در پنج ماده و 17 بند امضا شد.
رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت:محیط زیست در جامعه ما از یک مسئله فراتر رفته و به آسیب بدل شده است.
هوشنگ طالبی افزود: دانشگاه رسالت خود را در زمینه حفاظت از محیط زیست نادیده گرفته است در غیر این صورت کشور با این مسائل و مشکلات اجتماعی مواجه نبود.
وی با بیان اینکه خاک، آب و هوای کشور با مشکل مواجه است گفت: با وحدت و همدلی بیشتر می توانیم از افزایش مشکلات زیست محیطی در جامعه جلوگیری کنیم.
رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه باید برای همه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نسخه زیست محیطی وجود داشته باشد گفت: دانشگاه اصفهان با بیش از 300 پایان نامه در مقطع دکترا و بیش از یک هزار پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد تلاش می کند تا با امضای این تفاهم نامه، رسالت خود را در راستای حل مسائل زیست محیطی به جامعه انجام دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز گفت: این استان دیگر گنجایش و ظرفیت استقرار صنایع جدید را دارا نیست.
سید رحمان دانیالی افزود: حتی صنایع قدیمی از قبیل فولاد مبارکه نیز به اذعان و گفته کارشناسان مکان یابی نامناسبی داشته و نباید در استان اصفهان مستقر می شد.
وی گفت: دانشگاه اصفهان و محیط زیست می توانند در زمینه آمایش سرزمین و استقرار واحدهای صنعتی همکاری خوبی داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه امروز کمبود آب بعنوان معضل جدی در استان اصفهان مطرح است افزود: مسئولان استان تلاش می کنند تا استفاده از پساب را سرلوحه کارهای خود قرار دهند که این امر نیازمند مطالعه اولیه و ارائه طریقه استفاده توسط اساتید دانشگاهی است.
وی تاکید کرد: زنگ خطر تالاب گاوخونی به صدا در آمده اما توجه لازم به آن نمی شود.
دانیالی گفت: بعد از آب شرب، حقابه زیست محیطی در اولویت محیط زیست قرار دارد اما مسئولان وزارت نیرو اعتقادی به این حقابه ندارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه اولویت طرح های تحقیقاتی زیست محیطی با دانشگاه اصفهان است گفت: امید واریم پیشنهادهای اجرایی اساتید دانشگاهی با همفکری اداره کل حفاظت محیط زیست در قالب این تفاهم نامه عملی شود.
ت 7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.