به گزارش ایرنا، کوروش خسروی روز یکشنبه در نطق میان دستور چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: صنعت سرمایه ‌گذاری خطر پذیر در کشورهای توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته و نتایج خوبی را نیز به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه وجود سرمایه خطر پذیر باعث جذب طبقه خلاق به شهرها و حفظ آن‌ها می شود، گفت: بر اساس برخی تحقیقات رابطه‌ ای مستقیم و متقابل میان حضور سرمایه گذار خطر پذیر در یک منطقه و طبقه خلاق کارآفرین وجود دارد.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم توجه به سرمایه‌ گذاری خطر پذیر در دستور کار معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و سازمان بورس قرار گرفت، افزود: تاکنون 47 مورد سرمایه ‌گذاری در این خصوص در کشور انجام شده است.
وی افزود: هم اینک شرکت خطر پذیر در اصفهان صندوق پژوهش و فناوری است که سرمایه آن حدود چهار میلیارد تومان است و از سال 83 تاکنون در سه ایده کار آفرینانه مشارکت کرده و به سایر پروژه‌ ها وام داده است.
خسروی با تاکید بر اینکه لازم است شورای شهر اصفهان مشوق‌های لازم را برای حمایت از سرمایه گذاران اصفهانی فراهم کند ، افزود: اگر سرمایه‌ گذاران و فعالان اقتصادی اصفهان با صنعت سرمایه گذاری خطر پذیر آشنا شوند، اصفهان را به یکی از قطب‌های سرمایه ‌گذاری خطر پذیر منطقه تبدیل می شود.
سرمایه خطرپذیر (Venture Capital)، سرمایه‌ای است که به همراه کمک‌های مدیریتی، در اختیار شرکت‌های جوان، کوچک، در حال رشد و دارای آتیه اقتصادی قرار می‌ گیرد.
سرمایه ‌گذار پس از بررسی دهها و شاید صدها طرح ، تعداد انگشت شماری از آنها را انتخاب و برای آنها سرمایه گذاری می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: فناوری توان تغییر دارد و در شرایط فعلی تنها جامعه‌ای می تواند موفق باشد که خودش را به علم و تکنولوژی مجهز کند.
فتح‌الله معین با بیان اینکه جامعه کنونی نیازمند اشتغال است، افزود: همه مسئولان به موضوع اشتغال توجه لازم داشته باشند و زمینه سازی های لازم که یکی از آنها ترویج مهارت آموزی است را در دستور کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: ایران دارای جمعیت جوانی است و باید مهارت آموزی به این افراد مورد توجه قرار گیرد ولی برخی فرهنگ ها حاضر به حرفه آموزی نیستند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: آشنایی با کار و محیط کار در همه کشورهای توسعه یافته جایگاه ویژه‌ای را دارد و باید این فرهنگ نیز در کشور نهادینه شود.
همچنین شهردار اصفهان که به منظور تجلیل از مدال آوران هیجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان حاضر شده بود، گفت: تشویق و حمایت از نخبگان سبب رغبت جوانان برای فعالیت در سایر زمینه ها می شود.
قدرت الله نوروزی توسعه مهارت آموزی بین همه اجزای جامعه را از یکی از اصلی‌ ترین راهکارهای توسعه و پیشرفت در جامعه دانست و گفت: توانمند سازی وظیفه همه مراکز علمی است و اگر این امر مورد توجه قرار گیرد در آینده این میزان دانشجوی بیکار نخواهیم داشت.
شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه بخش های مختلف جامعه ما آموزش لازم را کسب نکرده اند، گفت: دانش آموختگان مطالب نظری و تئوری را به خوبی می شناسند، ولی در حوزه عملی خروجی خوبی را نداریم و باید این مهارت‌ها را بیاموزند.
در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسب روز کارآفرینی از 34 مدال آور مسابقات ملی مهارت تجلیل شد.
/7134/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.