به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، برون سپاری فعالیت های این اداره کل را خواستار شد و افزود: این کار نیاز به تغییر نگرش مردم برای سرمایه گذاری در آموزش و پرورش دارد.
وی اتکا به منابع داخلی استان و برون سپاری برخی از فعالیت ها را راهبردی مناسب برای اجرای برنامه های آموزش و پرورش استان اصفهان دانست.
استاندار اصفهان تصریح کرد: باتوجه به هزینه های جاری و عمرانی بالای آموزش و پرورش و کمبود نسبی اعتبارات برای شروع سال تحصیلی جدید شرایط سختی خواهیم داشت بنابراین باید در این راستا برنامه ریزی دقیقی انجام شود.
وی با بیان اینکه آینده کشور در آموزش و پرورش رقم می خورد، گفت: افرادی که در این اداره کل مسئولیت دارند با حداقل حقوق فعالیت می کنند زیرا معلمی را شغل انبیا می دانند.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه برای ساختن آینده ای بهتر باید دیدگاه ها و شیوه های خود را تغییر دهیم، افزود: اصفهان باید در این زمینه الگو باشد و زیرساخت ها و رویکرد مردم برای سرمایه گذاری در آموزش و پرورش تغییر یابد.
استاندار اصفهان در ادامه تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید نباید مدارس کانکسی در این استان وجود داشته باشد و باتوجه به وعده ای که در این زمینه به مردم داده شده است باید ارزیابی لازم صورت گیرد تا چنین مدارسی در استان اصفهان وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و شرکت آب و فاضلاب این استان با هدف فرهنگسازی برای صرفه جویی در مصرف آب که در این جلسه مبادله شد، گفت: سازمان آب و فاضلاب اقدام های خوبی برای فرهنگسازی درباره صرفه جویی در مصرف آب انجام داده است ولی با توجه به اینکه ایجاد فرهنگ مصرف بهینه در آب شرب و کشاورزی زمان بر است آموزش و پرورش هم باید در این زمینه اقدام کند.
در این جلسه پیشنهاد ' علی اکبر کمالی ' مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره ادغام مدارس کم جمعیت با هدف صرفه جویی در هزینه و نیروی انسانی مطرح شد که مورد استقبال استاندار اصفهان قرار گرفت.
استان اصفهان حدود 860 هزار دانش آموز، پنج هزار و 300 فضای آموزشی، 32 هزار کلاس درس و 52 هزار معلم دارد.
به گفته ' محمد حسین سجاد ' مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان، 43 درصد مدارس این استان مستحکم، 37 درصد نیازمند مقاوم سازی، 19.6 درصد تخریبی و 25 مدرسه مستقل با میانگین 9 دانش آموز و 30 مدرسه غیر مستقل با میانگین 27 دانش آموز، کانکسی و خطرآفرین است.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.