' ساناز جعفری ' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو به نسبت ناپایدار برای امروز و فردا ( پنجشنبه) در استان اصفهان است.
وی گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی طی 24 ساعت آینده، آسمان در بیشتر مناطق استان اصفهان، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش‌ بینی ‌می شود.
کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعال شدن سامانه ابری در مناطق شرقی کشور گفت: فعالیت این سامانه بر استان اصفهان نیز تاثیرگذار است و تا 24 ساعت آینده در آسمان این استان لایه های ابر بوجود خواهد آمد که در عصر و شب گاهی با وزش باد به نسبت شدید همراه خواهد بود.
وی درباره میزان درجه حرارت هوای استان اصفهان طی 24 ساعت آینده نیز گفت: طی این مدت دمای هوا در بیشتر نقاط استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.
به گفته جعفری مای هوای امروز اصفهان به 27 درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته 2 درجه سانتیگراد گرم تر شده است.
کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: دمای هوای روز گذشته این استان در گرمترین ساعات به 39 درجه و دمای هوای صبح امروز در خُنک ترین ساعات به 26 درجه سانتیگراد رسید.
به گفته وی،کاشان و خُور و بیابانک با 45 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و فریدونشهر با 18 درجه سانتیگراد به عنوان خُنکترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.
جعفری برای هوای کلانشهر اصفهان در روز پنجشنبه ( فردا )، کمی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و برای روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری و غبارصبحگاهی، گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.
همچنین به گزارش مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت 6 صبح امروز ( چهارشنبه ) ، با شاخص کیفی 88 (AQI)، سالم اعلام شده است.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 0 تا 50 هوای خوب، 51 تا 100 هوای متوسط ، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم، 201 تا 300 خیلی ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.
7150/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.