علی اصغر شاهزیدی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: این کمکها و مشارکت ها بیشتر در زمینه حمایت از معلولان، سالمندان، کودکان، مجموعه های ترک اعتیاد، زنان سرپرست خانوار و بیماران صرف شد.
وی اضافه کرد: مشارکت های مردمی شامل درآمدهای نقدی، غیر نقدی و خدماتی در استان اصفهان طی سال گذشته بالغ بر 50 میلیارد تومان بود و با وجود مشکلات اقتصادی مردم در سال جاری، باز هم به مشارکتهای خود ادامه داده اند.
او با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در افزایش خدمات به افراد تحت پوشش بهزیستی خاطرنشان کرد: مردم این استان به هر اندازه از کمک به افراد تحت پوشش بهزیستی نیز دریغ نکنند، زیرا بسیاری از اقدامات بزرگ با همین کمک های کوچک شکل می گیرد.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: یکهزار و 700 مرکز غیر دولتی مرتبط با بهزیستی در شهرهای استان اصفهان وجود دارد و سازمان بهزیستی مجوز فعالیت آنها را بر اساس 300 خدمت مختلف صادرمی کند، همچنین 82 مجتمع غیردولتی روستایی نیز در این خطه فعالیت می کنند.
شاهزیدی همچنین با اشاره به تاسیس شرکت تعاونی بهزیستی در استان اصفهان گفت: حلقه مفقوده تولیدات افراد تحت پوشش بهزیستی، عرضه و فروش آن در بازار است و با تشکیل این شرکت تعاونی می‌توانیم با شرایط بهتری با رقبا رقابت کنیم و محصولات ساخته شده توسط این افراد را در بازار بفروشیم.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که این اقدام به تثبیت شغل ها، اشتغالزایی و درآمدزایی افراد تحت پوشش بهزیستی در این خطه بیانجامد، زیرا استان اصفهان در تاسیس این 7شرکت تعاونی در کشور پیشتاز بوده است.
همچنین معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، به ایرنا گفت که در این استان 800 مهد کودک زیر مجموعه بهزیستی قرار دارد که با حمایت مالی 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی، به 7هزار و 300 کودک خدمت رسانی می کنند.
مجتبی ناجی ادامه داد: همچنین 39 خانه کودک و نوجوان در استان اصفهان فعالیت می کنند که در آنها از 430 کودک و نوجوان نگهداری و خدمات تربیتی، درمانی، بهداشتی و روانی به آنان عرضه می‌شود.
وی تصریح کرد: در استان اصفهان 9 هزار و 200 زن سرپرست خانوار نیز خدمات نقدی، حمایتی و غیر نقدی با رویکرد توانمند سازی دریافت می‌کنند.
ناجی به تشکیل گروه های همیار زنان سرپرست خانوار در استان اصفهان اشاره کرد و هدف از تشکیل این گروه ها را برنامه ریزی در راستای تأمین مالی و همچنین اشتغالزایی موثر دانست.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به ارائه تسهیلات بدون ضامن به متقاضیان واجد شرایط گفت: 127 گروه تحت پوشش بهزیستی در استان حدود 2 میلیارد تومان وام از منابع بانک کشاورزی دریافت کرده اند.
به گزارش ایرنا، هم اینک حدود 300 هزار نفر در استان اصفهان از خدمات مختلف بهزیستی بهره می برند که این آمار غیر از افرادی است که تحت پوشش این مجموعه قرار ندارند، اما از خدمات آموزشی و مشاوره این سازمان استفاده می کنند.
همچنین در این خطه بالغ بر 450 هزار سالمند(بالای 60 سال) نیز بطور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.
بر پایه اطلاعات موجود، حدود 240 هزار معلول در استان اصفهان شناسایی شده اند و بیش از 120 هزار نفر از آنان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
سهم کلان شهر اصفهان نیز حدود 100 هزار معلول است که بطور تقریبی نیمی از این جمعیت را مردان و 50 درصد آن را زنان تشکیل می دهد.
همچنین در اصفهان 80 تشکل امورمعلولان وجود دارد که 50 تشکل آن در زمینه های مختلف فعال است.
بیشترین معلولیت ها در استان به ترتیب شامل معلولیت ذهنی، معلولیت جسمی و حرکتی، ناشنوایی و کم شنوایی، بیماران اعصاب و روان ، نابینایی و کم بینایی است.
ت / 6020 / 1330
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.