به گزارش ایرنا،: مجید حججی روز سه شنبه درجلسه ساماندهی امور جوانان این شهرستان افزود: مدیران دستگاه های اجرایی و اداری باید برای حوزه های مختلف جوانان، برنامه های کارآمد و پروژه های عملیاتی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه موضوع های مربوط به جوانان از اهمیتی خاص برخوردار است، گفت: مدیران ادارات و نهادها نباید نسبت به حضور در جلسه های برنامه ریزی برای پاسخ به نیازهای این قشر کم توجهی کنند.
وی غیبت برخی مسئولان این شهرستان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تیران و کرون را مورد انتقاد قرار داد و آنرا بی مهری و کم توجهی به جوانان دانست.
فرماندار شهرستان تیران و کرون، محدود کردن جلسات و کارگروها را به سخنرانی وارائه عملکرد، صحیح ندانست و تاکید کرد: جلسات اداری و کارگروه، متفاوت از همایش و سیمنار است و باید در این نشست ها با کمک فعالیت های پژوهشی و نظرات کارشناسان، مشکلات ومعضلات رفع شود.
وی تشکیل اتاق فکر برای محتوای جلسات را مهم وضروری خواند و تصریح کرد: برای دستور کارجلسات باید محتوای مورد نیاز در اتاق فکر با حضور کارشناسان و مطالعات پژوهشی تامین و در جلسات ستاد مطرح شود.
**انتقاد فرماندار از کمبود امکانات و اعتبارات در ورزش و جوانان تیران
فرماندار تیران و کرون از وضعیت کمبود نیروی انسانی، کمبود امکانات مالی و تجهیزات در اداره ورزش و جوانان تیران وکرون انتقاد کرد و گفت: ظرفیت موجود در اداره ورزش و جوانان تیران و کرون پاسخگوی تامین نیازهای حوزه جوانان این خطه نیست.
وی ادامه داد: نبود کارشناس اجتماعی در اداره ورزش و جوانان کار برنامه ریزی برای فعالیت های اجتماعی جوانان را سخت کرده و این نهاد قادر به پاسخگویی به نیازهای این قشر نیست لذا باید ادارات شهرستانی و اداره کل ورزش و جوانان در این خصوص همکاری کند.
***ورزش و جوانان تیران و کرون نیازمند حمایت در حوزه جوانان است
مهدی مرادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه جوانان شهرستان گفت: نبود نیروی کارشناس در حوزه اجتماعی و آسیب های اجتماعی مانع از انجام فعالیت های گسترده در این بخش شده است.
وی ادامه داد: ادارات شهرستان تیران و کرون باید در پیشگیری از آسیب اجتماعی با ستاد ساماندهی امور جوانان همکاری کنند تا اقدامی موثر در شهرستان انجام شود.
در این جلسه مدیران ادارات شهرستان تیران و کرون به همکاری برای رفع نیازهای حوزه جوانان و همچنین تشکیل اتاق فکر برای راهکار سنجی ملزم شدند.
همچنین فرماندار تیران و کرون در این جلسه بر هویت بخشی به سازمان های مردم نهاد جوانان تاکید کرد و اداره ورزش و جوانان این شهرستان را مکلف به پیگیری جدی تشکیل جلسات ستاد ساماندهی با دستورکارهای مطابق با نظرات کارشناسی کرد.
ستاد ساماندهی امور جوانان در استان ها و شهرستان ها با هدف مشارکت دستگاه های اداری برای برنامه ریزی و ارایه راهکار برای رفع مشکل جوانان تشکیل می شود که بیش از 20 مدیر اداره و نهاد اداری در این ستاد عضو هستند.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد،10 سازمان مردم نهاد جوانان در این شهرستان فعال است و بیش از 40 درصد از جمعیت این شهرستان جوان هستند.
گ.7131 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.