به گزارش ایرنا، محمد صادقی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: همچنین 102 درصد در بخش اظهارنامه مشاغل نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم و 52 درصد از خود اظهاری ها مشمول معافیت مالیاتی شدند.
وی با بیان اینکه 105 فقره از اظهارنامه شرکت ها مربوط به سال 1395 بود، افزود: 70 درصد پروندهای مودیان مالیاتی اردستان مربوط به ارث، خرید و فروش ملک بوده که نزدیک به 2 هزار اظهارنامه مالیاتی رسیدگی شده است.
رئیس اداره امور مالیاتی اردستان بیان کرد: سال 1396 نزدیک به 70 درصد از سهمیه پیش بینی شده در زمینه دریافت مالیات محقق شد که نسبت به سال پیش از آن سه درصد افزایش داشت.
او با اشاره به معافیت های مالیاتی شرکت های تولیدی اضافه کرد: معافیت ها تنها شرکت های تولیدی را شامل می شود و سرمایه گذاران باید این موضوع را مد نظر داشته باشند.
صادقی ادامه داد: مودیان در صورت نپرداختن مالیات ماهانه 2.5 درصد مشمول جریمه می شوند اما کسانی که بدهی داشته و اصل مالیات را پرداخت کنند، 100 درصد جرایم آنها بخشوده خواهد شد.
وی همچنین گفت: بر اساس ماده 132 قانون مالیات برخی مشاغل مانند فعالان حوزه گردشگری، خدمات بیمارستانی و هتل ها به مدت پنج سال و در مناطق کمتر توسعه یافته تا 10 سال از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.
رئیس اداره امور مالیاتی اردستان در رابطه با ارائه اظهارنامه مودیان مالیاتی املاک اجاره ای عنوان کرد: با توجه به اصلاحیه قانون مالیات مستقیم این مورد نسبت به مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشته اما در اشخاص حقوقی کاهش ندارد و 159 پرونده تشکیل شد.
به گفته او، افزون بر یک هزار و 500 شرکت در شهرستان اردستان ثبت شده که بیش از 10 درصد آنها فعال و دارای کد اقتصادی هستند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.