' حسن مرادی ' روز یکشنبه در نشست خبری افزود: مرکز ویژه ایزوله دختران کم توان ذهنی و جسمی بالای 15 سال در طبقه فوقانی مرکز سالمندان رئوف این شهرستان به دخترانی که از لحاظ جسمی و ذهنی دچار مشکل هستند به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کند.
وی با اشاره به اینکه این مرکز ظرفیت پذیرش 50 نفر مراجعه کننده را دارد افزود: اکنون 20 نفر از دختران کم توان جسمی و ذهنی بالای 15سال در این مرکز نگهداری و به آنان خدمت رسانی می شود.
رئیس اداره بهزیستی گلپایگان همچنین با بیان اینکه با آغاز فعالیت مرکز مشاوره عمومی جدید تعداد مراکز مشاوره این شهرستان به چهار مرکز افزایش یافت افزود: این مراکز در بخش های خانواده و مشاوره قبل از ازدواج خدمت رسانی می کنند.
مرادی ادامه داد: یک هزار و 761 مددجوی معلول شامل جسمی حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، ناشنوایی و نابینایی از خدمات بهزیستی گلپایگان بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: برای بیش از 70 درصد آنان طبق قانون جدید، کمیسیون پزشکی انجام شده و پیش بینی می شود تا پایان شهریور امسال برای بقیه آنان نیز این اقدام انجام و برای آنها کارت معلولیت صادر شود.
رئیس اداره بهزیستی گلپایگان گفت: در حوزه توانبخشی نیز این شهرستان دارای 6 مرکز توانبخشی شامل یک مرکز شبانه روزی سالمندان، یک مرکز شبانه روزی ایزوله ویژه دختران کم توان جسمی ذهنی بالای 15 سال، یک مرکز روزانه اوتیسم و سه مرکز روزانه ویژه توانخواهان ذهنی است.
وی فعالیت هشت مهد کودک شهری و روستایی، یک آدینه مهد، یک کلنیک مددکاری، یک مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان بی سرپرست، یک اورژانس اجتماعی، یک مرکز سرپایی ترک اعتیاد، چهار مرکز مشاوره و یک اردوگاه ترک اعتیاد را از دیگر ظرفیت های بهزیستی شهرستان گلپایگان اعلام کرد.
رئیس اداره بهزیستی گلپایگان همچنین گفت: سال گذشته خیران 412 میلیون تومان بصورت نقدی و غیر نقدی به بهزیستی این شهرستان کمک کردند.
وی با قدردانی از آنان ادامه کمک ها به این نهاد مردمی برای خدمت رسانی بهتر به معلولان زیر حمایت بهزیستی را خواستار شد.
شهرستان گلپایگان با جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر در 180 کیومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.