الهیار دولتخواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: گزارش های زیادی مبنی بر شکار بی رویه عقرب از نقاط کویری این شهرستان در ماه های گذشته به دست رسیده که موجب نگرانی سازمان محیط زیست و فعالان این حوزه می باشد.
وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با متخلفان افزود: عده ای سودجو و کلاهبردار با رواج شایعه هایی در شهرستان آران و بیدگل مبنی بر ارزش بالای عقرب و خرید میلیونی آن موجب شدند تا برخی افراد ناآگاه با خیال کسب درآمدهای قابل توجه به شکار بی رویه عقرب روی آورند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل بیان کرد: تا کنون 2 نفر در این زمینه احضار شده و پیگرد قضائی در حال انجام است و با افزایش گشت های یگان حفاظت به شدت با متخلفان از جمله در زمینه شکار عقرب برخورد خواهد شد.
او اضافه کرد: وجود هر موجودی در طبیعت برای حفظ بوم سازگان ضروری است و حذف یک گونه موجب از بین رفتن یک چرخه غذایی شده و این تغییرات زیست محیطی در نهایت می تواند اثرهای جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، رواج شایعه هایی در ماه های گذشته مبنی بر خرید و فروش میلیونی عقرب در آران و بیدگل موجب شد تا برخی از روی ناآگاهی در نقاط کویری این شهرستان اقدام به جست و جو و شکار این گونه کنند که منجر به نگرانی فعالان محیط زیست شده است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد. 
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.